My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

31 January 2010

lelaki? bola? awek?

Kunkun!!


Hari tu ada sorang silent reader blog aku name Alya tanya aku. "Apih, between game and girl, which one you prefer?" So dengan tak tahu malunya aku jawab game. Dah memang aku penagih game. Tapi realitinya lelaki memang dilahirkan untuk menyukai game. Sama la dengan bola sepak atau futsal. Memang diakui ada lelaki tak suka bola. Ada orang cakap lelaki yang tak suka atau kurang menggemari bola ni tak maskulin. Lain kali aku story pasal lelaki tak minat bola. Cuma sekarang aku nak story pasal lelaki, bola dan awek.


Kami ada kat sini. Cari la =)

Lelaki dilahirkan dengan ego. Saja je nak selitkan perkataan ego kat sini. Padahal takde kaitan. Saja nak promote blog aku ni. Okay. Bola dan awek. Mana lagi penting? Bola best. Boleh release tension. Sorak-sorak. Awek pun best. Boleh manja-manja. Muah muah. Dulu time aku bercouple, susah jugak nak bagi masa antara dua benda ni. Bola kalau live dalam TV mesti tengah malam, time tu jugak memang nikmat untuk bergayut. Kadang-kadang tengok bola sambil SMS dengan awek. Tengah-tengah SMS tiba-tiba gol. Terlepas tengok gol live tu rugi bro. Hadowwww. Tapi sekarang dah single. So kepada awek-awek yang single tu boleh la isi borang online kat blog aku ni. Hahaha. Gadis yang pandai berfesyen akan diutamakan. Lol.

Dulu selalu camni.

Aku : Awak, saya nak pegi tengok bola ngan member. Takleh call la.
Ex no 1 : Tak payah call pun takpe. Call je member awak tu!!

Aku : Sayang, abg nak pegi main futsal ni. Lepas tu kita SMS k.
Ex no 2 : Hari-hari main futsal. Pergi la couple dengan bola tu!!

Aku : Sayang, baby ada game futsal malam ni. Nanti abis baby call k.
Ex no 3 : Ada game futsal ke ada date kat tempat futsal??

Tu awek. Ops silap. Bekas awek. Mama aku pernah jugak sound.


Mama : Mama beli TV besar dah ni, abg tengok bola kat luar jugak.

Aku : Tengok kat rumah sunyi sepi la mama. Takde geng la ma.

Nasib baik la mama aku memang memahami. Ibu orang lain pun mungkin macam tu. Mereka rela melepaskan anak lelaki keluar rumah pukul 3 pagi untuk tengok bola kat warung. So kaum wanita terutamanya awek-awek kena la faham. Time awak pergi shopping berjam-jam kami kaum lelaki ni ikut je. Takde pun merungut walaupun kadang-kadang kami yang bayar. So anda kaum wanita pun kena la hormat dengan tabiat kami.

Pakwe teman awek shoping tapi awek tak pernah teman pakwe tengok bola.

Hari tu ada satu kes member aku tengah nak main futsal awek dia call. Awek dia suruh pilih antara bola dengan dia. Hadoww. Habis hancur permainan dia malam tu sebab jiwa kacau. Mujur la diorang dah clash. Hahaha. So kaum wanita, jika kekasih anda kaki bola, bagi la dia sedikit ruang untuk bersukan atau lepak dengan member dia untuk tengok bola. Kalau curiga jugak pergi la join. Kalau tak bagi la kami kebebasan. 90 minit je pun. Paling lama 120 minit. Macam wakil persatuan kaum lelaki teraniaya je cakap camni. Pandangan anda?

Fasha minat bola. Sebab tu lelaki minat Fasha. Termasuk abang tu. =P

Kunkun!!


28 comments:

Anonymous said...

aku t'pakse pilih bola..
xde p'puan kot..haha

Lidah Boye said...

x gak..
ku x kesah pun..
nak tido kul 2/3/4/5/6 pgi kes tgk bola, lantak dia la..
nk g maen futsal pun, lantak dia la..
ku ngan game ku..
hehe..

elyana yazmin said...

x gakkk..ade je boys tak teman awek shopping..hahaha..if ikot pon muke toye jeee! hahaha~

Anonymous said...

iman fanatic man U hik hik... nak ajak berdebat bola... ok aje :p

Apih El Nino said...

anonymous...
sape ek?
aku pilih bola gak...
sebab xde awek...
hahaha...

Apih El Nino said...

lidah boye...
ala ye ke x tu...
tp bagus ah kalo betol...
time org laki tgk bola jgn ggu...
hahaha...

Apih El Nino said...

elyana...
betol3...
boys bkn suke sgt shoping...
kadang2 diorang ambk ati je...
hehehe...

Apih El Nino said...

iman...
orang MU ke?
sory...
i hate MU...
=P

lurunharima said...

erk?? i dulu pernah kapel gak kot.. tapi tak pernah pon halang my ex nak wt apet dier suker.. men basket ball ker men futsal ker~~ da minat dier kan??

salah lar lau i tak nak teman dier.. dier yg tak nak ajak atau lebih tepat g tak pernah ajak kot~~ huhu.. so...


tak semua gurl mcm tue k??
apih? do u agree wif me??

i love watching fotball game too=)

Apih El Nino said...

hehehe..
i tuju kat some parts of gurl la...
glad to know u are not like that :)
n i totally agree...
tolak ansur kan penting dlm kapel...
so give n take la...
wah pandai aku cakap ni...
padahal single...
hahaha :D

lurunharima said...

hahaha~~ single tapi pernah kapel kot.. same wif me lar.. da der pengalamn kot n mmg patut u agree wif me pon.. hahaha..
tak semua gurl samer and tak semua boy nak teman awek dier g shopping.. and ajak awek dier g tengok bola...

alasan?? tak der feel.. tengok ngan member lagi best,,~~ apih do u agree wif me again?

hahahaha~~~=p

Apih El Nino said...

yes! agree lagi. hahaha. walaupun kapel tetap kene spare masa ngn member. kalo ikutkn kene spare masa dgn member lebih drpd awek. sbb kita kenal member lebih mendalam drpd awek. do u agree with me? hahaha :P

Unknown said...

for me,, xkesah pon laki tu minat bola ke x,,
sebab saia minat bola sgt!!

n sanggup teman dye nonton malahan nonton dye maen futsal,,

coooll ape!

Apih El Nino said...

noon...
bertuah la bf u tu ek...
susah taw nk cari gf yg minat bola n sggup tgk bf dia maen bola...
bf u mesti lg semangat maen kalo u tgk kn...
hehehe...

Anonymous said...

sy setuju ngan pendapat ketiga dr yg last
hahahaha
~~~ alone ~~~

Anonymous said...

bola ngan awek sama2 penting..
ahhaha
~~~~ alone ~~~~

lurunharima said...

hahaha.. of corse i agree wif u.. but sometimes jgan ar biler da ader ngn member luper awex terus kan?? itu sudah melampau~~

tapi i tak pernah kacau pon time dier ngan member dier dan i ngan kawan i..fair and square~

hahaha... enough3~~ past is past..

skarang single.. best giler~~

Apih El Nino said...

anonymous...
awk setuju dgn yg mane ni?
huhuhu...

Apih El Nino said...

anonymous...
rasenye bg sesetengah lelaki bola lg penting kot...
hehehe...

Apih El Nino said...

lurunharima...
hahaha...
susahnye kapel sbb kene bg mase kita kat org laen...
so baek single...
hahaha... =P

lurunharima said...

hahaha.. totally agree wif u:D

so jgn kapel ok=P hahahaha

Apih El Nino said...

haaha...
dengar tu...
jangan kapel sekarang...
esok boleh la kapel =P

lurunharima said...

citt.. masih teringin rupenyer~~ so tak ley jadi geng miera lar mcm nie=p

Anonymous said...

abs aku yg suka bola ni tak kasi ikott join tgk bola macam mana?

haha JK.

Apih El Nino said...

lurunharima...
hahaha...
nanti sampai seru kapel gak tu...
=P

Apih El Nino said...

fint...
hahaha...
meh join aku g tgk bola..

bina badan said...

Dapatkan Panduan Bina Otot Badan Lelaki Disini Agar Anda Lebih Macho, Tegap Dan Bertambah Kacak....Hehe...
Jangan Segan2..Realisasikan Badan Impian Anda.....

Apih El Nino said...

okay encik bina badan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...