My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

02 May 2010

iron man 2 tak best





Kunkun!!


Sudahkah anda menonton Iron Man 2? Citer superhero pakai baju besi merah dada menyala macam Ultraman tu. Aku dah tengok citer ni hari pertama keluar kat wayang cuma hari ni baru dapat update. Tak caya tengok gambar ni. Guna kredit kad Mizie Mijie. Hahaha.

First Day Film | First come first serve

Pada hari tersebut, Mizie Mijie bersemangat ajak pergi Kuantan tengok citer ni. Aku pun pergi la. Tengok Iron Man 2 walaupun Iron Man 1 pun aku tak tengok lagi. Aku tak tahu pun siapa hero dia dan kenapa dipanggil Iron Man. Maka duduklah aku di atas kerusi di pawagam tu menonton citer yang member aku cakap paling ditunggu-tunggu untuk tahun 2010. Excited kan?


Aku suka watak Ivan Vanko. Watak jahat citer ni. Sebab dia nampak empat puluh ratus ribu kali lagi ganas dari Iron Man tu. Orang jahat memang la kena ganas kan. Aku pun suka pakaian dan senjata Ivan Vanko ni lebih daripada aku suka senjata Iron Man. Okay aku tipu. Sebenarnya aku tak suka apa-apa pasal Iron Man kecuali sikap poyo dia. Sekurang-kurangnya dia tak la pemalu macam Spiderman atau terlampau poyo macam Mr Bean.

Ivan Vanko | Fire Chainman


4 sebab Iron Man 2 sangat best
  • Apa yang aku rasa best pasal citer ni ialah effect dia. CGI atau orang kampung aku panggil Computer Graphic Image. Semua benda guna jari. Pastu siap ada robot yang buat kerja untuk kita.
  • Aku suka part Vanko datang kat litar F1 time Iron Man tengah race kereta F1 dan Vanko telah membelah kereta tu dengan senjata dia.
  • Iron Man bercium dengan Gwyneth Paltrow secara ghairah kat atas bumbung yang mengeluarkan bunyi 'cup cap cup cap' serta aksi menyedut lidah yang mampu membuatkan penonton horny.
  • Scarlett Johansson tidak memerlukan boobs macam Pamela Anderson atau bontot Kim Kardashian untuk mendapat title hot dari aku.

4 sebab Iron Man 2 sangat tak best
  • Lepas berlaku perang dan letupan, kawasan tu macam takde berlaku apa-apa. Kereta lalu-lalang macam takde apa yang berlaku.
  • Macam drama kat TV. Bercakap panjang lebar padahal yang nak diberitahu tu sepotong ayat je.
  • Mizie Mijie dan Armia Zakaria tertidur semasa citer ni berjalan. Cukup tak untuk membuktikan citer ni boring?
  • Iron Man, sang hero berlawan dengan orang jahat. Hero menang sebab kawan dia tolong. Hero ke tu? 2 lawan 1. Pastu habis. Hebat kan ending dia? Baik tengok Ultraman lawan raksasa sorang-sorang.
Sexy Scarlett | Hot dammit


Iron Man 2 bukan citer yang mampu membuat aku berkata "Aku nak tengok sekali lagi citer ni walaupun CD cetak rompak" tapi Iron Man 2 membuat aku merasa "Aku dah membazir 2 jam dalam hidup aku sebab tengok citer ni..."


Peminat Iron Man, sila serang aku. Hahaha.

Iron Man 2 | Should it be 'Iron Man and friends?'



Kunkun!!




10 comments:

Anonymous said...

hmm...confirm yg best sbb si sexy scarlett tu je kan kan kan?

baik ngaku :P

Apih El Nino said...

takde takde...
mana ada :P

shazreena yusof said...

apih.ak pon tgok ironman2 pade hari yg same. gila kebetulan yg hebat.haha.

Apih El Nino said...

ye ke?
hebat kan?
kalau nak hebat lagi kat tempat yang sama...
tapi tak kan?
hehehe...

shazreena yusof said...

di tempat yg same la. ecm.

Apih El Nino said...

ye ke?
patut la rasa macam jumpa...
hahaha...
tiba-tiba je ni...

MegaPena said...

Kensel! Kensel! Kensel!

Apih El Nino said...

kensel ape encik megapena?
kalau ada niat nak tengok kat wayang memang patut kensel la niat tu...
hahaha...

MegaPena said...

Tepat sekali!

Apih El Nino said...

gotcha bro!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...