My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

26 March 2012

terangsang nafsu tengok mainan sekarang





Sepuluh tahun lalu...


Beratur di sebelah papa dalam satu barisan di KFC. Aku pernah tanya kenapa mama tak beratur sekali. Papa kata perempuan tugas dia cari meja sementara lelaki kena beli.


"Papa, abang nak makan macam papa, taknak yang ada mainan..."


Itu yang selalu aku ungkapkan. Aku tak suka menu kids meal sebab makanan dia sikit cuma kelebihan dia ada percuma mainan. Bagi aku mainan percuma yang berbungkus ala kadar itu sangat murah dan tidak mencapai piawaian. Alat mainan KFC adalah alat mainan yang akan dijahanamkan dalam bakul mainan. Bukan setaraf dengan alat mainan yang dibeli di pusat membeli belah yang berbalut plastik lutsinar kekerasan. Alat mainan supermarket jauh lebih hebat daripada alat mainan KFC yang mama dan papa selalu berikan. Kecil tapi demand bukan?




Sepuluh tahun berlalu...


Beratur sendirian dalam satu barisan di KFC. Bersendirian kali ini tiada lagi papa di sisi. Dari belakang akhirnya sampai di depan sekali.


"Dik, abang nak yang set ni, pastu kalau boleh nak mainan yang kiri sekali..."


Dia senyum nampak gigi. Aku cuba kawal diri. Tak salah langsung kalau set budak-budak ni orang besar yang beli. Aku cuba tenangkan hati. Akhirnya siap terbungkus rapi salah satu menu kesukaan aku hari ini. Bukan nak makan sangat tapi alat mainan tu yang penting sekali. Bukan nak buat main tapi nak bagi dekat sepupu-sepupu kecil yang buas dan belum pandai menghargai.


ps : Lelaki yang suka alat mainan sebenarnya penyayang, bukan tak matang ;)




3 comments:

Mra Mastura said...

best kumpul mainan die kan? :D

cikpia said...

mainan sekarang ikut trend movie kat panggung..... dulu asek2 bugs bunny ngan daffy duck. he he....

NadyaBubble said...

Kalau masa mainan dia best, kita pun tergoda jugak :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...