My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

13 August 2013

kalaulah



Kalaulah hujan meteor betul-betul jadi malam tadi, aku pun nak join buat wish sekali. Semoga satu hari nanti, dia terbuka hati. Semoga satu hari nanti, dia tahu ada orang yang tunggu dia dekat sini. Sesat sungguh ajaran yang ajar buat wish bila nampak meteor dekat langit tinggi.



Kalaulah semalam dia ada bersama, menunggu hujan meteor mesti tak rasa lama. Mungkin langsung tak terasa masa berganti masa. Aku tak kisah duduk dengan dia sepanjang hari walaupun tak buat apa-apa. Janji dia ada bersama. Oh dan aku tak tahu kenapa masa seakan cemburu bila aku dengan dia.


Kalaulah dia jadi isteri, mesti semalam kita sama-sama duduk dekat balkoni sambil pandang langit bertemankan secawan kopi yang dikongsi. Atau mungkin secawan teh yang memang dia gemari. Berpegangan tangan sambil tunggu hujan meteor terjadi. Bercerita tentang impian yang sama-sama kita impi.


Kalaulah betul kehidupan di bumi bermula selepas hujan meteor melanggar bumi pada zaman dulu kala macam yang saintis kata, aku cuma angguk kepala tanda percaya. Sama macam aku yang rasa macam hidup semula lepas kita jumpa. Aku dengan kehidupan bumi tak ada beza. Semakin ceria dan bermakna.


Kalaulah benar dia dapat ada bersama. Kalaulah benar dia bakal jadi yang sah sampai bila-bila. Kalaulah benar semua impian dapat jadi nyata. Kalaulah benar kehidupan di bumi memang betul-betul ceria. Ahhh main kalaulah memang tak jadi kerja. Kalaulah ini aku guna untuk sedapkan hati yang tengah berduka saja.


ps : Awak dengan hujan meteor tak ada beza. Dua-dua saya tak dapat jumpa ;)

5 comments:

syafiqa said...

hm
kalau lah.


dan
terus berharap.

Unknown said...

hmmm... berdoa hanya pada tuhan... anggap meteor yg turun tu rahmat... bersama rahmat yg turun tu berdoa... bukan mintak pada meteor.... tapi pada tuhan...

Unknown said...

dan kalaulah itu menjadi realiti.. :')

Unknown said...

Nice

MISS COMPLICATED... said...

so sweet...i wish im the one that u mentioned in this entry...lol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...