My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

22 November 2009

orang skema vs orang tak skema

tempat : depan pintu cafe
masa : 2130 waktu sungai petani
cuaca : hujan tak stop dari pagi
situasi : geng kami nak kuar pintu bertembung geng nak masuk

mamat seluar track :: baru nak makan ke mamat baju collar?
mamat baju collar :: ha ah... baru je turun ni...
mamat seluar track :: tet (sambil cucuk² pinggang mamat baju collar)
mamat baju collar :: erk erk erk erk (bunyi geli konon²)

2 minutes later

mamat bangle :: hahahahahahahahhahahaha!!!!!!!!!!!
mamat gelang :: weh weh mu ni bakpe?? gelak macam nak mati je...
mamat bangle :: mamat seluar track geletek mamat collar tadi...
mamat gelang :: ye dop?? hahahahahahhahaa!!!!!!!!
mamat bangle :: siap ada sound effect audio mono digital lagi...
mamat gelang :: hahahahaha... bengong ngat...
mamat bangle :: gile kelako org skema gurau gitu...
mamat gelang :: dopleh bayang aku...
mamat bangle :: fuck ah orang skema...

the end...

faham tak ape yg aku nak tonjolkan?? perbezaan mamat seluar slack dan mamat baju collar iaitu golongan skema dan mamat bangle dan mamat gelang dari kawasan xskema... aku tak tau kenapa mamat bangle ngan mamat gelang tu suke sangat gelakkan org skema... yang aku tau mamat bangle tu memang tak suke orang skema... maybe sebab dia ni tak skema kot... skema tu ape?? ada orang cakap berdisiplin... tak langgar peraturan... sedangkan orang yg xskema ni suka langgar peraturan... aku la tu... hahaha... tapi bak kata orang arab, setiap pro ada contra... dalam keskemaan mereka, ada satu je yg aku agak respek iaitu mereka susah nak terpengaruh... tak macam orang xskema... org xskema ni tengok style dalam cite je konfem nak ikot... orang pakai stylo dia nak pakai stylo... tapi okay gak tu... up to date... mama aku suka... hahaha... berlainan dengan orang skema... kalau org skema berpakaian je konfem kemas... kemas kemis kemung orang ganu kate... dengan baju kemeja atau bercollar, seluar slack, baju masuk dalam... ntah la... kalau aku memang rimas la... orang xskema ni pada dia biar selekeh asalkan bergaya... bagi dia baju kemeja just utk majlis formal... kalau setakat nak pegi cafe nak makan tu pakai short pants pun takpe... tapi orang skema takleh... sebab apa?? haaa yg tu kita tak tau... orang skema ni disiplin memang tingkat langit ketujuh la... peraturan tetap peraturan... kalau class start kul 0800 so kul 0800 dah ada situ dah... tak tau kenapa golongan ni takut sangat nak langgar peraturan... yang xskema pulak jenis xkisah... selagi dapat langgar peraturan dia akan langgar... berani kan?? hahaha... lagipun tak enjoy hidup kalau tak buat kesilapan... experience is a good teacher... kalau tak kita yang melanggar peraturan tu sape lagi nak langgar?? hebat tak persoalan aku?? hahahaha... so pesanan aku ialah tak salah nak jadi skema... just jangan jadi skema yg digelakkan orang... jadilah skema yg open minded... jangan jadi orang yg melampau skemanya sampai orang yg tengok pun jadi meluat... tiba² aku rasa perkataan 'meluat' tu macam skema... hahaha... lol la...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...