My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

07 April 2011

bila cinta kini tak lagi bermakna






Kunkun!!


Ingat tak pertama kali kita jumpa dalam hujan?
"You tak kisah ke I culik you dari diorang?"
Itu ayat pertama yang saya ucapkan
Akhirnya 'I' dan 'You' bertukar 'Baby' dan 'Sayang'


Tengah hari tu saya cakap nak kenal rumah awak
Awak tak bagi tapi saya nekad datang jugak
Awak cakap muka awak kelakar tapi saya rasa tak
Walaupun panas tapi awak tetap cantik saya nampak


Tapi cabaran demi awak sangatlah berat
Saya dipaksa kerah semua tulang empat kerat
Mulut cakap "Kalau boleh nak jadi sahabat"
Tapi hati kata "Kalau boleh nak naik satu peringkat"


Ingat tak kita dating malam 22 Januari?
Kat Teluk Warisan, bulan bintang jadi saksi
Dalam tak sedar awak kiss saya kat pipi
"Happy birthday Afif Rashdan. I Love You Baby..."


Semalam kita bahagia hari ini gaduh lagi
Semua silap saya sampai awak hilangkan diri
Ada tips cakap kek dapat pujuk kekasih hati
Last-last kita share kek Secret Recipe


Awak cakap lagu Ne Yo - One in a Million tu kita punya lagu
Masuk je dalam kereta mesti cepat-cepat awak cari lagu tu
"There's a million boys around but i don't see no one but you"
Ingat tak awak reka lirik tu masa kita dating subuh Sabtu?


Semakin hari tangan digenggam semakin erat
Semakin hari bisikan kita semakin dekat
Semakin hari tubuh dipeluk semakin kuat
Semakin bersemangat walaupun malam semakin lewat


Ada kawan bertanya, "Kau cintakan dia?" dan aku kata
"Aku perlukan dia macam aku perlukan udara"
"Aku cintakan dia seperti dia cintaku yang pertama"
"Dan dia melengkapkan aku seperti lagu dan irama"


Ingat tak kita sama-sama minat Scha Al Yahya?
Lepas tu awak cakap saya tiru awak minat Awan Dania
Lagi tak boleh lupa kita nyanyi kuat-kuat lagu Adira
Macam tak logik kita masih tak dapat bersama


Akhirnya berakhirlah kisah cinta yang terlarang
Kita manusia biasa hanya bisa merancang
"I love you forever sayang..."
Sebelum talian dimatikan di hujung ganggang


Aku terima kalau ini jalan takdirku
Asalkan kau bahagia dengan hidupmu
Mencintaimu pun adalah bahagia untukku
Kerana kamu, aku lepaskan kamu


Entah kenapa setiap kali aku bersendiri
Terkenang kenangan kita yang dah jadi memori
Pilu rasa hati bila kau tiada di sisi
Itu yang aku rasa setiap saat, setiap hari


Aku bukan bulan yang menyinari malammu
Aku bukan matahari yang menghangatkanmu
Aku bukan pelangi yang mewarnai hidupmu
Aku bukan bintang yang menghiasi dirimu


Pernah satu malam aku bercakap dengan bulan
"Kau gila?" tanya seseorang dan aku jawab perlahan
"Aku rindukan seseorang yang kini hanya kawan"
"Aku bukan Shahir yang temu kebahagiaan dalam perpisahan"


Kawan berpesan, "Rileks bro, yang hilang akan berganti"
Aku tersenyum, sekadar mengambil hati
"Thanks bro, nasihat kau aku hargai"
"Tapi yang mengganti tak sama dengan yang hilang tadi"


Kau terbaik yang pernah aku ada
Walaupun hanya untuk sekejap saja
Tapi keindahannya tetap buat aku bahagia
Walaupun aku rasa tiada sempurna cerita cinta kita


"Hanya satu pintaku untukmu dan hidupmu"
"Baik-baik sayang ada aku untukmu"
Walaupun yang selalu marah dan cemburu itu aku
Tapi yang terbaek dari ladang hanyalah kamu!


Namamu aku ukir indah di blog hitam ini
Semoga kau mengerti cinta kita tak direstui
Walaupun berat aku terpaksa lepaskan kau pergi
Biar kisah cinta kita bersemadi abadi di sini


Perasaan ini takkan pernah mati
Walau sampai akhir hayat ini
Saya tunggu awak di syurga nanti
SHAFIF akan selamanya kekal di hati



ps : Surat tanpa setem, nota bawah botol air, ayam McD takde sos, burger Benjo makan satu satu, perfume Enchanteur Bella Amor, teh ais bungkus, banyak lagi kalau nak tulis semua. Saya tak kisah awak lupakan saya tapi jangan lupakan kenangan kita ye.

ps : Aku sengaja tak 'Align Center' untuk entry ni.

ps : Aku tak sedih dah. Jadi jangan suruh aku "Jangan sedih" okay :)


Kunkun!!



18 comments:

nuyuEna said...

terbaek la entry ni~sayu je bace..
kuatkan semangat!

shaliza khairi said...

gud2. chill bro. ^^

pelangi said...

bohong na kalau kau kate kau ta sedih kan?? kenapa kau tak sedih?? ke memang semua lelaki tak pernah sedih ae?

persevere said...

:)

ira said...

bnayaknye tajuklagu ..huhu

LaLa said...

touching~

wannurfazrini said...

so sweet :)

~fais~ said...

kita hanya merancang tapi tuhan yg menentukan. aku tahu ko tak bagi aku cakap, jgn bersedih bro, tp aku nk jgk ckp.

"jgn bersedih"

sebab ada orang yg lagi sedih dari kamu. :))

chill.

Shakira Hady said...

kenapa begini jadi nya? huuu

nona hidayah said...

asyik kisah cinta tak menjadi jer,..bila nak buat kisah cinta yg menjadi pulak? hahaha

wawa said...

best sanadd2..same je kisah kite.susa tol mau lupe..sume sal dye je yg aq ingat :'(

fae jamal said...

terbaik la entry neyh!
sayu je bace..;)

Khai said...

kalo lg pnjng surat ko nih, berderai air mata aku.wuwu

Mi Ss KaLeKaLe said...

cerita cinta kau sama dengan aku , cinta tak direstui ..

kelly_daa said...

tumpng sedih sekali la.... menitis air mata kot....

kelly_daa said...
This comment has been removed by the author.
ELFarahin said...

perggh~! syok giler poem niyh!

Unknown said...

aku pulak yg sedih dowh....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...