My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

20 February 2012

aku percaya duit itu memang ada kuasa





Dia nampak ceria. Aku tanya kenapa. Duit pinjaman sudah masuk katanya. Kemudian dia keluar bergembira. Biarlah dia itu duit dia.




Dia kembali. Penuh plastik di tangan kanan dan kiri. Banyak barang dibeli. Dia tunjuk satu persatu barang dari kepala sampai kaki. Ditambah jumlah baju yang sudah penuh almari. Seluar yang sudah banyak bertambah sehelai dua lagi.


Aku tersenyum. Tersenyum kagum.
Kerana duit, tikus dalam lubang boleh mengaum.



Aku ketawa. Geli hati dengan ragam manusia. Dia bukan yang pertama. Ramai sudah aku jumpa. Manusia yang guna duit yang bukan milik mereka, untuk beli barang yang mereka tidak perlu atau sudah ada, hanya untuk menunjuk kepada orang yang mereka tak suka.


ps : Pinjaman saya belum masuk lagi. Ada tak yang nak jadi sugar mummy? ;)




9 comments:

a i m z said...

aaa..betul tuu..ramai yg macam tuu
hujung2 sem baru la nak jimat. tu pon sebab duit dah habis. haha

Domu-kon said...

if guna untuk investmnt takpe gak.. my scholarship pun xmsuk lagi..hehehe

AA said...

ish2, minx2 lah nanti bila gua belajar, gua pandai guna duit pinjaman ni. ish2!!!

Anonymous said...

duit kalau fikir, tak mungkin cukup. tak mungkin

s u a r a h e a R t y said...

:)

Muhamad Azam said...

yup duit hanya di dunia

Nyamuk Terbang said...

pnjman kiter pn blm masuk

efa said...

duit pinjaman tu harus dibahagikan dgn betul kalau tak habis...

dRopPuc!noo™ said...

Susah untuk kawal nafsu membeli. Adess.
Tapi usaha itu perlu,
betul kata kamu, itu bukan duit sendiri, sampai masa kena bayar balik.
Suka dengan tulisan dan bersedia untuk tekan button follow :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...