My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

14 January 2012

dia yang aku temu di satu sudut malam





Lega. Tekak yang kering dibasahi dengan air Coca-Cola. Nikmat yang tidak terkata. Tangan kiri memegang air dan tangan kanan memicit butang telefon bimbit sementara menunggu hujan reda. Sudah tidak sesak lagi jalanraya di depan mata. Jam 4 pagi pasti ramai yang sudah melelapkan mata.


Pintu disko bercermin gelap di sebelah 7-Eleven itu dibuka. Keluar seorang lelaki Melayu yang agak berusia segak berkemeja. Berpimpin tangan dengannya seorang gadis seksi dengan rambut yang sudah perang warnanya. Tubuhnya dijamah dengan mata. Kami bertentang mata buat beberapa ketika.


No one is going to love you if you don't love yourself


Mata ini bertentang pula dengan lelaki tersebut selepas itu. Jelingannya sederas peluru setajam paku. Mungkin amaran supaya jangan memandang gadisnya sebegitu.


Keluar dari 7-Eleven tersebut mereka masuk ke dalam disko itu semula. Kali ini sudah tidak ada tindakan bertentang muka atau mata. Kepala ini ditundukkan sahaja. Itu perempuan dia, jadi pandai-pandailah dia jaga.



Tangan ini pernah merangkul erat pinggang gadis itu. Pipi ini pernah terlekat lipstik merah gadis itu. Walaupun rambut itu bertukar ungu atau biru, wajah dia tetap sama seperti dulu. Cuma solekan yang membuat beberapa mata tertipu. Wajahnya mengingatkan kembali tentang masa lalu.
Gadis itu kekasih aku dulu!



Bukan mahu membuka aib sesiapa. Bukan mahu membuka pekung di dada. Memang itu jalan dia. Tapi tetap terasa bersalah dalam dada. Kalau dulu semasa bersama aku bimbing dia mungkin tidak terjadi benda sebegini rupa.


Meskipun dia bukan siapa-siapa lagi. Walaupun dia kini berhaluan kiri. Aku tetap doakan dia sedar kembali nanti. Semoga dia tidak terbabas sekali lagi.


ps : Walaupun kita cuma kawan saya tetap tak mahu awak tersalah jalan ;)




11 comments:

W.o.a.y.I.e.s said...

semoga timbul kesedaran :)

Halimatun Sa'adiah said...

moga die kembali ke jln yg benar..

Unknown said...

hmm sedihnya.. :( semoga dia kembali jalan yg lurus..

missina said...

semoga dia berubah,,

AA said...

semoga dia cepat sedar dan bertukar ke haluan kanan.

Oppa Kudin Nz said...

Berharap memilih jalan kanan.

Anonymous said...

akan ada satu hari, akan berubah segala...

AnakPakZohar said...

hope die kembali ke right path..

hana said...

semoga dia kembali ke jalan yg benar...

cerita best said...

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman bl0g pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow

asmarakimia said...

Nice one apih. May GOD bless her and lead her to the right path again.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...