My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

14 December 2013

jarak



Awak yang dekat sana. Awak marah saya? Lepas banyak kali awak ajak baru hari ini saya terima nak jumpa. Tak sangka awak sanggup datang rumah saya, jumpa mak ayah saya, semata-mata nak minta kebenaran nak keluar dengan saya. Saya harap awak tak kisah itu semua. 


Walaupun awak dah tawarkan diri nak ambil saya tapi saya tak bagi awak datang. Tak elok jiran-jiran pandang. Awak jangan risau sebab saya bukan datang seorang. Adik saya ada sekali supaya orang tak fitnah bila mereka pandang.


Awak sanggup juga keluar dengan saya walaupun banyak benda menghalang. Maaf sekali lagi kalau itu buat awak rasa bengang. Tak boleh balik lewat petang. Tak boleh tengok wayang. Tak boleh pegang-pegang. Nak bersayang abang lagilah awal-awal saya dah larang. Cukup sekadar kita bertiga pergi minum dan beli barang.


Mesti awak ingat saya leceh orangnya. Mesti awak ingat saya tak open minded macam perempuan lain awak pernah jumpa. Tak apa. Saya tak kisah itu semua. Saya tak bagi awak duduk depan saya. Saya cuba sekuat hati tak nak kita bertentang mata. Bukan tak nak tapi saya cuba elakkan dari buat itu semua. Jarak itu bukan untuk menghukum awak tapi untuk menjaga hati kita berdua.


Terima kasih sebab sudi keluar dengan saya. Terima kasih sebab terima saya seadanya. Terima kasih sebab patuh semua arahan yang saya kata. Itu bukan arahan saya tapi arahan agama.


Mak saya dah suka. Ayah saya pun dah terima. Adik saya pun kata awak baik orangnya. Cepat-cepatlah suruh keluarga awak datang merisik pula.


ps : Selagi belum sah di sisi syarak, kita masih punya jarak ;)

 

5 comments:

Anonymous said...

agree dengan entry nie :')

GP said...

Sweet dan menjadikan gua terasa hahahahha

Unknown said...

sweet story.. :)

Hafiz Hafizol said...

oh terasa nyaa T__T

Anonymous said...

btul tu..stiap yang kita buat psti ad jarak yag memisahkan..slagi dia blum jdi yang halal bagi kita, kita prlu jga dia n dri kita..hormat..itu yag penting..sga trus jga hati prgai kita :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...