My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

22 December 2013

lelaki



Semalam aku dapat satu mesej masa tengah syok layan Liverpool lawan Cadiff City. Terkejut juga rasanya sebab telefon aku dah lama tak berbunyi. Pengirimnya seorang kawan lelaki. Aku syak mesti ada hal nak dibincang sebab lelaki kalau bosan sekali pun jarang dia akan cari lelaki. Mesti dia cari perempuan nak hilangkan sunyi.


Sambil mata aku tengok bola dekat layar kaca, tangan aku layan cerita dia. Katanya dia tengah pikat seorang perempuan tapi tak dapat-dapat walaupun dah cuba macam-macam cara. AKu tanya berapa lama. Dia kata dah nak masuk tahun kedua. Lama juga. Aku tanya lagi kenapa dia tak terima. Dia kata hati perempuan itu belum terbuka. Perempuan itu jadi takut-takut nak bercinta. Lagipun ramai juga yang sedang kejar perempuan itu selain dia. Dia tanya nak buat macam mana. 



Aku kata aku tak pandai bab pikat orang. Kalau aku pandai tak lah aku solo sampai sekarang. Dia gelak panjang. Orang pandai memang tak mengaku pandai tambah dia dekat belakang. Aku gelak juga nak bagi rasa bengang hilang. Dan aku faham dia gelak untuk hilangkan rasa bimbang.


Tak tahu lagi nak cakap macam mana. Jadi aku buka satu cerita lama.


Dulu ada seorang lelaki. Dia minat sangat dekat seorang perempuan nama Noni. Tapi Noni dah ada teman lelaki. Tapi lelaki itu cekalkan hati. Dia tetap tunggu Noni walaupun dah empat tahun berganti. Noni tahu lelaki itu tunggu dia lagi. Noni pernah suruh lelaki itu pergi tapi lelaki itu tak pergi. Lelaki itu kata hanya orang lemah akan lari. Lalu Noni lari tapi lelaki itu datang semula mencari. Sungguhpun lelaki itu pernah kata dia tak kisah kalau dia ditakdirkan cuma kawan biasa dengan Noni, tapi hati dia tetap untuk Noni. Hati lelaki itu dah terkunci untuk perempuan lain kecuali Noni.


Aku bukan nak jaja kisah orang lain dekat kawan aku tadi. Aku cuma tak nak semangat mati. Sesusah mana hidup yang dia hadapi, ada orang yang lebih susah lagi.


ps : Never give up. It's difficult to wait, but more difficult to regret ;)


2 comments:

Sweet ✿ said...

Macam ado pengalaman je ~
Ahaha

Umie Artoqiemie said...

betul2... hati perempuan senang berubah kalo tindakan kimianya tak kuat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...