My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

23 July 2016

selingkuh



Alkisahnya kita sama-sama suka. Keluar dari pagi sampai senja. Keluar sampai lewat pagi sama-sama. Dan kita sama-sama cinta. Bercuti berdua. Entah mana dosa dan pahala. Entah iblis apa dalam diri kita. 





Itu cerita lama. Sekarang berbeza. Kau dan aku masing-masing berpunya. Cuma dalam hati ini masih ada rasa. Dan aku dapat rasa kau juga sama. Masih ada sayang yang tersisa. Kenangan lama masih ada. Aku boleh nampak dari pertuturan dan lenggok gaya. Sayang kau pada aku tetap kekal walau jodoh tiada.


Dalam sembunyi kita jumpa curi-curi. Dalam sembunyi kita satukan hati. Dalam sembunyi kita menari. Dalam sembunyi bercium pipi. Dalam sembunyi kita bersatu kembali. Dalam sembunyi kita ulang memori. Dalam sembunyi kau terbaring di sisi. Dalam sembunyi kita tinggal pasangan sendiri.


Akhirnya kita pulang jumpa orang kita sayang. Kita hiburkan mereka untuk tutup salah yang berlubang. Mereka tetap anugerah yang akan kita julang. Mereka tetap orang yang kita takut hilang. Mereka tetap buat kita tenang. Walau sebenarnya di belakang, kita siram cinta dengan dosa berkubang. Kita curang.


Malam ini aku sendiri ditemani secawan kopi mengimbau tragedi. Terkenang nipisnya iman dalam diri. Semua ini bukan salah teknologi. Teknologi hanya perisa tambahan resipi. Teknologi dan sosial media hanya jalan tapi aku yang guna membuta tuli. Salahnya kita sendiri. Terlalu ikut kata hati. Terlalu ikut nafsu gila babi.


ps : Tak selamanya selingkuh itu indah ;)


 

6 comments:

Anonymous said...

Aku menunggu bkn dgn hrapan, aku letak kepercayaan itu pd takdir..

Penyedut said...

Ni lirik lagu ke apa? kalau bukan, nasihat abang... tahan diri dan move on jela.. semua tu sementara je

Dhia adawiyah said...

tak pernah tak bosan bila datang sini . baca je ape yang ada

Unknown said...

Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

dya said...

😭

حياة صافية said...


شركة مكافحة الفئران بالرياض

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...