My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

23 January 2014

dua puluh lima



Pada usia 25, ada yang sudah bekerja, memiliki kereta, malah ada yang sudah berkeluarga. Tapi ada juga yang belum mempunyai itu semua. Mereka masih mahu menghabiskan sisa-sisa berseronok kerana menganggap masih lagi dalam golongan muda. Mereka masih menyimpan duit untuk beli apa yang memuaskan hati mereka. Tak apa. Aku begitu juga. 



Terima kasih dekat semua yang bagi ucapan sepanjang hari. Terima kasih yang sudi doakan agar panjang umur dan murah rezeki. Terima kasih juga kepada yang suruh cepat-cepat cari bini. Cuma dalam banyak-banyak ucapan ada satu yang buat aku berfikir dan mencari.


"El Ninokie! Happy silver anniversary."


Jadi mencarilah aku untuk puaskan hati. Apa itu silver anniversary?


Ganti nama silver untuk sesuatu yang mencecah usia 25 dimulakan di Jerman pada zaman dulu kala, lalu tersebar ke serata benua. Silver dikenali sebagai simbol logam paling stabil acuannya. Jadi orang dulu menganggap 25 itu sama seperti silver yang sudah teguh dan kental menghadapi apa jua cuaca dan bahaya. Jadi menjadi tradisi bagi suami di negara Eropah menghadiahkan barang kemas silver kepada isterinya pada ulangtahun ke-25. Jadi kesamaan ulangtahun perkahwinan itu diwariskan kepada ulangtahun hari jadi manusia.


Hari jadi aku yang ke-25, tidak ada sambutan yang gila-gila. Cuma makan malam bersama keluarga. Sesungguhnya mereka yang paling utama. Terima kasih yang tak terhingga. Terima kasih juga kepada semua yang wish tak kira di Facebook, Twitter, Whatsapp dan sebagainya.


ps : Maaf blog tak update lama. Sibuk cari kerja. Jadi penganggur ni seksa ;)



3 comments:

Cik Nadyya said...

selamat ulang tahun ke-25,, smoga cepat dapat kerja yang bagus, sihat sjahtera dan cepat dapat jodoh ^_^

Eyza Zarres said...

Hai abang apih. Happy belated bornday ya :) semoga tak jadi penganggur terhormat lagi dan cepat cepat bertemu jodoh.

Linda Adn said...

Sanah helwah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...