My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

13 September 2013

anak angkat



Minggu lepas dia ikut aku balik rumah lepas aku lepak dengan kawan-kawan. Aku suruh dia tunggu dekat luar sementara aku ambil makanan. Aku bagi dia nasi dengan ikan. Aku masuk mandi dan keluar semula dalam sepuluh minit kemudian. Dia dah hilang dari pandangan. Yang ada cuma cebisan ikan. Aku basuh dan simpan. 



Malam esoknya hujan lebat dan ribut melanda dalam pukul tiga pagi. Aku yang tengah tidur tiba-tiba terjaga sebab dengar macam-macam bunyi. Aku harap dia selamat walaupun dekat luar seorang diri. Keesokannya aku nampak dia berlari-lari. Mujurlah tak mati.


Pagi tadi aku bangun nak pergi kerja nampak dia tengah tidur atas tangga. Lena gila. Dia tak sedar langsung aku tengok dia. Dan petang tadi aku balik kerja nampak dia dekat pasu bunga. Tunggu aku balik agaknya. Bila aku keluar kereta dia terus datang nak bermanja. Ngada-ngada gila.


Rasanya aku dah ambil seekor kucing jadi anak angkat secara tak sengaja. Bila dia lapar aku bagi makanan yang ada. Bila aku pergi kerja, rumah aku dia tolong jaga. Cuma sekarang aku tak pasti siapa jaga siapa.


ps : Buat baik dibalas baik juga. Binatang pun reti bahasa ini kan pula manusia ;)


 

3 comments:

puteri airyn said...

Kira sama-sama jaga lah.. kucing tu warna apa?? Dah bagi nama ke??

Cik Pensil said...

tahniah ;)

Nurul Syawani said...

kesian dia sebatang kara, bela la :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...