My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

15 March 2014

pray for mh370



 

Lama blog ini terbiar sepi. Maaf kalau ada yang buka tiap hari menunggu entry. Aku terlalu sibuk sampai makan pun dah tak cukup tiga kali sehari. Nak update blog apetah lagi.


Aku dah mula kerja sejak awal bulan tiga. Dah nak masuk tiga minggu tapi aku masih cuba sesuaikan diri dengan suasana. Tempat kerja baru dengan orang-orang yang tak pernah aku jumpa. Mungkin bila aku dah selesa aku dapat tulis blog macam dulu semula.




Sekarang aku asyik terfikir tentang kapal terbang MH370 yang hilang entah ke mana. Aku risau semua penumpang di dalamnya. Sihatkah mereka? Makankah mereka? Di mana mereka?


Bila aku tidur malam hari biasanya aku akan terjaga dalam pukul empat atau lima pagi. Terus aku capai telefon bimbit buka Twitter untuk tahu berita terkini. Manalah tahu kalau MH370 dah ditemui. Kemudian aku tidur kembali.


Aku tak ada kenal sesiapa dalam kapal terbang itu. Tapi risaunya aku sampai begitu. Dan aku pasti keluarga atau sahabat terdekat penumpang itu mesti jauh lebih pilu. Bila aku letak diri aku di tempat mereka pasti aku jadi sayu.


Aku tak akan berhenti berdoa supaya kapal terbang MH370 ditemui dan semua penumpang kembali semula. Aku mahu lihat keluarga yang menunggu sekian lama menyambut mereka dengan senyum tawa. Dan aku akan tumpang gembira.


ps : Mendaratlah seperti selalu. Aku tunggu. Kita lepak dan kau cerita semua yang berlaku ;)



2 comments:

Muhammad Taufiq said...

Hye, I'm a new blogger :) Salam perkenalan, Mohon singgah dan follow blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

Ahmad Izuddin said...

we'll wait -_-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...