My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

31 March 2015

gst



Hari ini hari kokurikulum dekat sekolah. Hari Selasa begitulah. Perhimpunan harian murid-murid dengan pelbagai jenis baju beruniform kelihatan meriah. Di tepi pentas kelihatan beberapa orang murid lelaki yang datang lewat beratur dengan muka tunduk ke tanah. Malu biasalah.


Aku jumpa salah seorang budak yang kena denda. Memang aku kenal dia. Budak lelaki tingkatan empat kelas paling belakang yang kadang-kadang nakalnya lebih dari budak darjah tiga. 




"Baju koko mana ni?"
"Koyak bang. Malu nak pakai."
"Laaa dah koyak jahit la."
"Tak reti."
"Hantar kedai la baiki."
"Mahal bang. GST ni."



Lidah aku tersekat tiba-tiba. Silap aku juga tanya. Aku suruh dia balik kelas dia sebab waktu pembelajaran dah nak bermula. Lepas salam dengan aku dia berlari naik tangga sambil menyanyi lagu yang aku tak faham sebutannya. Suka hati barangkali tak kena denda.


Dia bukan orang senang macam kita semua. Pergi dan balik sekolah jalan kaki saja. Keluarga dia porak peranda. Dia sendiri yang cerita sebab dia selalu datang bilik aku minta coklat sebiji dua. Mungkin itu antara sebab dia jadi nakal selain pengaruh rakan sebaya. Tapi senakal-nakal dia, dia rajin orangnya. Dia tak mengeluh bila aku suruh angkat meja, dia tak kisah kalau aku suruh turun ambil barang dekat bawah kemudian naik semula tingkat tiga. Tapi nak suruh dia belajar memang susah gila. Dan bila jumpa aku dia mesti salam dan cium tangan sebab hormat orang lebih tua. Dalam hati dia ada sesuatu yang kadang-kadang budak kelas depan tak ada.


Orang yang bekerja macam aku sendiri mengeluh sebab GST, tak dapat aku bayang apa orang macam dia rasa dalam hati.


ps : Yang kaya makin kaya, yang miskin makin miskin. Malaysia boleh! ;)


5 comments:

Miziey Ibrahim said...

Tak tahu nak cakap apa. GST punya pasal, semua terasa kesan nya. Apatah lagi kita yang tak berapa nak mampu nih. Hurm.

AlFatihah Hassan said...

sy kdg sakit hati bukan sbb brg mahal... rasa xlayak naksakit hati lelebih kalau beli brg pun guna duit mak abah lg. tp sy jaga kedai runcit.. rasa nak mengamuk tu bukans ikit bila customer dtg kedai dok membebel brg mahal sbb GSt, tp xde resit. -.- apa kome igt semua kedai guna resit ke? igt kosnya berapa?

kat U jual topup. masa org mintak topup, rasa tak sampai hati sangat nak mintak, "err, 5.3 au."

dehhh.

AnAk dEneSor said...

da lame x melepak sini..betol..xsemua org senang..huhu

sherlina karina said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi wwwasianbet77com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Obat Ejakulasi Dini said...


LANGSUNG KLIK AJA GAN/SIST


BEST SELLER PRODUK
TOKO ACHONG - HUA

 

RAHASIA MENJADIKAN PENIS BESAR DAN PANJANG

 
TIPS MERONTOKAN BULU SECARA PERMANEN

 
CARA PRIA DEWASA MAKIN TAHAN LAMA SAAT BERCINTA

 
TIPS BIAR SEMAKIN DI SUKAI ISTRI

 
CARA MUDAH MEMPERBESAR PAYUDARA

 
SOLUSI MEMPERBESAR PAYUDARA DENGAN CEPAT

 
CARA MENINGGIKAN BADAN

 
SOLUSI TEPAT MENUMBUHKAN RAMBUT BOTAK

 
OBAT PENYUBUR SPERMA BUAT PRIA MANDUL

 
OBAT PERANGSANG MEMBUAT WANITA BERGAIRAH SAAT BERCINTA

 
CARA MEMBUAT WANITA MERANGSANG BIAR MAU DI AJAK ML

 
TIPS MEMBESARKAN PENIS DENGAN MINYAK

 
COBRA OIL MINYAK PEMBESAR DAN PANJANGKAN PENIS

 
CARA MENURUNKAN BERAT BADAN TANPA OLAHRAGA

 
INGIN PUNYA TUBUH LANGSING DISINI SOLUSINYA































KLIK

JUAL BERBAGAI PRODUK : "Obat Pembesar mr.P, "Alat Terapy Pemanjang mr.P, "Obat Vitalitas Sex Kuat dan Tahan Lama, "Obat Herbal Cosmetik Kecantikan, "Aneka Obat Peningkat Libido Sexsual Wanita, "Alat Bantu SexToys P/W

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...