My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

12 September 2012

aku suka kamu



Dia suka budak itu. Budak itu tahu. Dia pernah luahkan dulu. Tapi budak itu kata dia belum sedia untuk semua itu. Dia malu, tapi lega sebab dapat luahkan apa yang terbuku. Dia kecewa tapi dia sanggup tunggu.



Dia duduk di depan laptop sambil memandang skrin kaca. Warna hijau menyala di ruangan chatting budak yang dia suka. Dia taip namun dipadam semula. Banyak benda bermain dalam kepala. Takut mengganggu ada, takut dikata tak tahu malu pun ada.


Dia tak tahu apa ilmu budak itu ada. Dia tak tahu makhluk apa yang budak itu bela. Yang dia tahu budak itu buat dia angau gila-gila. Sebabnya cuma dia yang rasa. Dia selalu berangan budak itu jadi milik dia sambil mengharapkan budak itu juga mengangankan benda yang sama.


Sakit di hati masih berbekas. Sakit di hati masih panas. Sakit bila cinta tak dibalas. Tapi dia pandai berkias. Dia sorokkan sakit yang dia galas. Dia tak perlu belas ihsan walau sekilas.


Kecewa. Memang dia kecewa. Mungkin alasan yang diberikan budak itu adalah tanda dia tidak diterima. Alasan 'belum sedia' cuma untuk menyedapkan hati yang lara. Tapi dia kuatkan semangat yang ada. Dia sorokkan sakit sebaik mungkin supaya orang tahu dia gagah perkasa. Dia belajar senyum untuk mengaburi hati yang luka. Dia tahu semua ini akan berlalu jua. Dia pasti kalau budak itu jodohnya dia tak akan lari ke mana.


ps : Senyuman ibarat pembalut luka. Ia menutup luka namun pedihnya masih terasa ;)


14 comments:

bukankosong said...

pernah melalui saat saat ini sblm ini

sedihhh

a i m z said...

sy penah kata camtu.
dan im really mean it. i wish dia dtg pada wktu yg tepat..

missina said...

betul tu,,alasan belum sedia memg bnyk yg dipakai bila nk reject seseorg,,huhu

cik Perempuan said...

so sad bile orang buat mcm tu T_T

Haruno Hana 하나 said...

apa yg aku alami sekarang ni.. he is a good man.. tp sakit ditinggalkan dua kali oleh ex dia buat dia x berani utk kali ketiga

Nurmujahidah Ismail said...

haissyyy,, jiwang sungguh,,, aku lak tak berani bagitau sampai kitorang memg tak kn jmpe dah,,,

Anonymous said...

untung la org bercinta, x ada org nk kt kita nihh

Noor H said...

Sedih,namun kita perlu redha dengan setiap ujian-Nya..:)

Orked said...

erm, pengalaman membuatkan kita dewasa...selagi kita mampu, kuatkan hati. ALLAH kan ade. cinta manusia takkan setanding dgn cinta ALLAH. carilah cinta manusia melalui cinta ALLAH...

p/s: sy pun pernah melalui situasi ni...:)

Ahmad Saadillah said...

Salam kenal sahabat...

timkomte.com/2012/09/traffic-pengunjung-rumahku-turun.html

ELFarahin said...

Ouch! Terasa Farahin baca entry nie. Sakit~~ hukhuk... ^^

Miss Aainaa :) said...

kadang kadang tak meluahkan itu lebih baik daripada berani tak tentu pasal. :) just an opinion.

azihajieha said...

simpan rasa kadanh-kadang lebih baik untuk tak jejaslan hubungan..tapi terlalu banyak menyimpan pun menyeksa diri.. :)

uchica said...

kadang-kadang baik pendam saja apa yg kita rasa...bila sudah terluah...die menjauh pula..bertambah pula rasa kecewa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...