My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

03 March 2013

imaginasi lelaki



Nasi di depan muka ditiup perlahan. Panas lagi kalau nak makan. Termenung sendirian. Fikiran hanyut bagai kelapa yang timbul di lautan. Teringat masalah yang entah bila akan dapat diselesaikan. Teringat assignment yang bertimbun sebab malas nak siapkan. Teringat topik dalam BBM yang pernah aku cakapkan.


Di saat semua orang sibuk dengan kesibukan kerja, aku bentangkan sesuatu yang tak pernah aku bagitahu siapa-siapa. Dengan kawan baik aku sendiri aku tak pernah cerita. Tentang apa? Tentang kehidupan aku selepas berumahtangga. Nak kahwin dengan orang macam mana, kalau boleh nak dia kerja apa, nak anak berapa, nak bagi anak-anak permainan apa dan sebagainya.


Ah impian yang misteri. Tak tahu sama ada akan jadi realiti atau cuma sekadar fantasi.


Hanya dari perkongsian itu, aku dapat sinopsiskan sesuatu. Aku rasa kalau perempuan bercerita tentang apa dia mahu, itu normal sebab naluri mereka begitu. Aku tengok ramai perempuan buat status Facebook atau Tweet impian mereka selepas bersuami dan menjadi ibu. Tipu kalau aku kata lelaki tak pernah fikir semua itu. Lelaki juga mahu, tapi malu. Jadi kalau lelaki bercerita tentang impian dia lepas ada anak itu tanda dia betul-betul serius dan tak menipu. Errr kecuali kasanova yang kerjanya cuma nak dapatkan itu. Itu tahu itu? Baguslah kalau tahu.


Nisbah wanita dengan lelaki adalah 37:1 menurut cerita 3 2 1 Cinta. Jadi banyak kelebihan yang lelaki ada. Nak pilih seorang daripada 37 orang tak susah mana. Tapi nak pilih seorang yang boleh dengar kata, yang setia, yang terpelihara agama, yang boleh jaga anak-anak dia, itu yang buat dia berfikir sampai sakit kepala.


ps : Imaginasi kahwin lelaki tak setinggi imaginasi perempuan. Sebab itu kita saling memerlukan ;)



4 comments:

Alyn Roslan said...

wah..mantop ..suka baca..:)
lelaki memang macam tu kan..hmm..:)

the malay male said...

like father, like son :-)

Aku Anis said...

perempuan naluri nya mmg begitu. :)

SecreT_Aimie said...

Seronok aja baca... wanita memang macam ni... suka berfantasi.. dan cuba untuk dicapai suatu hari nanti...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...