My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

02 April 2013

entry untuk isteri



 

Saya nak kita jadi ayah dan mak yang romantik dan penyayang depan anak-anak kita. Saya tahu mesti awak gelak bila baca ayat pertama saya. Tapi saya serius sebenarnya. Saya bukan mengada-ngada. Saya nak anak kita tahu apa itu kasih sayang dan cinta. Saya nak anak kita belajar apa itu bahagia. Bila kita tunjuk kita mesra, anak-anak kita akan turut sama bahagia. Saya harap awak tak ketawa.


Saya tak kisah kalau awak datang sembur air paip masa saya basuh kereta. Saya tak marah kalau awak sengaja berjalan lambat-lambat depan TV masa saya tengok bola sepak pasukan kegemaran saya. Buatlah kalau itu dapat buat hubungan kita makin mesra walaupun kita dah lama berumahtangga.


Saya tetap akan peluk dan cium awak masa awak sibuk di dapur siapkan masakan makan malam walaupun anak kita ada. Saya tetap akan pimpin tangan awak walaupun anak kita dah boleh berlari dekat pasaraya. Saya tahu mungkin awak malu bila orang pandang dan mengata. Tapi kita bukan buat sebab nak orang puji kita. Kita bahagia. Bukankah semua yang suami isteri buat selepas berkahwin merupakan satu pahala?


Sesungguhnya kasih sayang itu bermula dari rumah. Kasih sayang dari awak sebagai ibu dan saya sebagai ayah mendidik anak-anak kita jadi soleh dan solehah. Saya mahu anak-anak kita berjaya dari sudut pelajaran dan juga akidah. Mungkin dari situ ada jalan untuk kita sekeluarga menuju ke Jannah.


Yang benar,
Suami.


ps : Sabda Rasulullah SAW, "Jika seorang isteri itu telah menunaikan solat lima waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, menjaga kemaluannya daripada mengerjakan perbuatan haram dan taat kepada suaminya, maka dia akan dipersilakan masuk ke dalam syurga dari pintu mana sahaja yang dia kehendaki."



9 comments:

Unknown said...

terbaik....mana tau bakal is3 awak tengok ia tahu awk sweet..hikhikhikhikhikhik

Anonymous said...

romantik...

saye suke :)

Unknown said...

sweet! binalah keluarga yang penuh sakinah , mawaddah dan rahmah :)

Anonymous said...

eh eh eh , entry untuk bakal isteri, kemain lagi dia ni ..

random --- myratecikk.blogspot.com

Unknown said...

Suami mithali...

zaxx said...

harap2 boleh menjadi suami mitahli.amin ececece..:)

missina said...

Dah bersedia ker?:)

Azewas said...

entry pling tip top.. salute ah klu mu bt gini dh kawen kekgi.. :D

Azwa Ghazali said...

comelll...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...