My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

20 December 2014

romancinta




"Nak tackle awek ni senang je. Jaga hati dia, buat dia ketawa. Tu je."


Aku dengar saja dua orang kawan aku bercerita. Semangat betul kawan aku bagi nasihat dekat seorang lagi kawan aku yang bertanya. Sesekali aku menyampuk sepatah dua kata. Sesekali aku anggukkan kepala.


"Dan yang penting sekali, biar awek kau jauh di mata janji dekat di hati. Kalau kau dapat buat 3 benda ni, confirm awek kau tak lari."




Ini memang dah betul-betul berapi. Cara kawan aku cakap macam dia ada kelas dia tersendiri, macam ada ilmu jurus Naruto bimasakti. Padahal dia dah nak masuk 3 tahun cari awek tak jumpa-jumpa sampai hari ini.


Aku tak cakap apa dia cakap itu salah. Aku sendiri tahu nak tackle perempuan bukan mudah. Yang mudah biasanya perempuan 'murah'. Kau tayang kereta pun dia dah datang menyerah. Yang kami cakap sekarang ini perempuan yang payah, yang ada maruah.


Hebatnya rasa cinta, sebab dia bagi kau macam-macam rasa. Buat kau teruja, buat kau meminta-minta, buat kau mencuba, buat kau setia, buat kau bahagia, dan buat kau merana. Cinta, buat kau gila.


Hairan juga aku bila aku sendiri pernah buat apa yang kawan aku kata. Cuma bezanya aku buat dulu baru aku dengar ini semua. Kiranya tips ini memang digunapakai lelaki seluruh dunia. Agaknyalah aku rasa.


Aku pernah cuba buat seorang gadis selalu ketawa bila aku ada. Aku buat kelakar dengan macam-macam cara. Ayat ketawa akan selalu ada dalam setiap mesej yang dia terima. Bila jumpa, makin menjadi-jadi lawak yang aku reka. Aku nak dia sedar aku boleh buat dia bahagia. Aku nak dia ada rasa suka dekat aku macam aku sukakan dia.


Namun bukan semua yang dirancang akan menjadi...


Ingatkan bila aku buat dia ketawa, dia akan jatuh cinta. Tapi sebaliknya aku yang makin jatuh cinta bila dia ketawa.


Sampai sekarang aku masih buntu. Jika kamu tak percayakanku, belahkanlah dada dan kau intiplah di situ. Pasti akan jumpa kasih yang menyala meratap dirimu. Okay ini lirik lagu Mojo sebab sambil aku tulis entry aku dengar lagu.


ps : Ini idea dia, cerita dia, tentang dia, untuk dia ;)


1 comment:

aswa leyla said...

tak semua perempuan suka dekat lelaki yang boleh buat dye ketawa . yang penting ikhlas dan jadi diri sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...