My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

28 April 2012

rindu rinduan jadi kenang kenangan





Dia lelaki yang keras hati. Dia lelaki yang ego tinggi. Dulu dia pernah bercinta sekali. Namun mereka terpisah kerana masalah sendiri. Perempuan itu merayu simpati mahu hubungan disambung kembali. Tapi lelaki berkeras hati.




Perempuan itu menulis di blognya perasaan rindu yang menyakiti. Perempuan itu menulis di muka buku rasa terkilan di sanubari. Perempuan itu Tweet tentang rindu kepada lelaki itu berkali-kali. Namun lelaki itu mendiamkan diri. Langsung tiada simpati diberi. Dasar hidung tinggi. 


Kisah itu reda bila lelaki itu mula bercinta. Kekasihnya entah perempuan mana. Tidaklah secantik yang lama tapi mungkin ada sesuatu yang cuma lelaki itu nampak di matanya. 


Kemudian sampai berita mereka putus di tengah jalan. Terbaca satu ayat tentang kegagalan mengawal api kemarahan. Sah lelaki itu ditinggalkan. Entah apa yang dimaki tapi pasti sesuatu yang agak teruk bagi seorang perempuan. 


Kini tiba giliran lelaki itu merindu. Menangis merayu di muka buku. Mungkin kini dia faham hati yang pilu. Atau mungkin kini dia kenal erti seorang perindu. Namun yang pasti memang benar roda berputar setiap waktu. Takkan selamanya kita di atas selalu.


ps : Karma. Kalau hari ini kita gembira, tak mustahil esok lusa kita berduka ;)




6 comments:

mujagirl92 said...

diri sndiri ke ni,, kih3

Unknown said...

pengalaman lah tue...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/04/pasangan-semanis-kurma-hati-vs-nafsu.html

Anonymous said...

tajuk entri macam lagu dah :)

NadyaBubble said...

Lumrah hidup, semuanya akan silih berganti.

Anonymous said...

ni mu reke wat bijok beghuk ke mmg ade dlm kes 360 ea sutun??

Camy Alya said...

lelaki sebegini bersepah di mana-mana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...