My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

06 May 2012

engkau isteri yang aku sanjungi




Dulu dia idola. Lelaki yang tidak menghiraukan apa orang kata lantas mengambil keputusan berani berkahwin di usia muda. Mengorbankan usia emas untuk wanita yang dia cinta. Dia perwira di mata dan jiwa.



Bahtera perkahwinan diharungi sepasang suami isteri. Dikurniakan pula dua anak kecil sebagai rezeki. Kalau dulu cuma suami sekarang digalas pula tugas bapa mithali. Dia aku sanjung tinggi. Dari pasak bumi hingga ke galaksi bimasakti.


Namun hari ini dia gila. Hari ini dia mahu tinggalkan keluarga. Tidak terbayang bagaimana isterinya hiba. Dan tidak tercapai akal nasib dua anak kecil yang masih tidak kenal dunia. Semua kerana seorang wanita.


Namun hati ini berfikir dua kali. Salah siapa kali ini? Adakah salah wanita itu kerana merampas seorang suami? Adakah salah isteri yang tidak pandai mengambil hati suami? Atau adakah salah suami yang tidak pandai menghargai isteri?


Ini bukan kisah Aidil Zafuan dan Rita Rudaini. Ini kisah benar yang sering terjadi. Kisah yang terpapar di slot drama kaca TV. Kisah yang pernah aku tengok dengan mata kepala sendiri.


ps : Krisis kekeluargaan adalah kesakitan yang amat menyeksakan ;)


5 comments:

Rozuan Ismail said...

haih, takot plak bila fikir

Rapunzeel Cikilolo said...

hanya berdoa semua nye takkan singgah pada hari2 aku...

dwaty said...

itulah realiti kehidupan...

semoga kita dijauhkan...

♔Lady Ainaa♔ said...

hurmmmm, memang perik dan sakit bile porak peranda berlaku dlm keluarga... hurmmm, semoga keluarga kita kekal bersama hingga ke syurga..

Maira Adreanna said...

I hope none of this happens to me and people close to me.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...