My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

17 August 2012

ngeri di aidilfitri



Berdasarkan kisah benar. Sila skip jika anda sedang mengandung atau pesakit jantung.


Motor yang ditunggang oleh Hafiz dan Abu diperlahankan bila mana jalanraya kelihatan sesak. Hafiz yang berada di depan berdiri dan melihat sekumpulan manusia berdiri mengelilingi sesuatu. Mungkin ada kemalangan, cetus hati mereka. Mereka berdua menghentikan motorsikal di tepi jalan dan bergegas ke tempat kejadian.


Sukar untuk mereka menghampiri kumpulan tersebut tapi daripada apa yang didengari Abu, telah terjadi satu kemalangan ngeri sebentar tadi. 




"Dia lintas macam tu je. Waja tu pulak tengah laju nak balik raya, jalan long, tak sempat brake, terus langgar. Waja tu seret pulak dalam beberapa meter. Orang ramai yang lepak kat kedai tepi tu terus pergi tengok. Memang tak selamatlah kalau putus kepala. Hancur. Mata tinggal satu je, lidah terjelir, telinga putus. Daging dia bersepah atas jalan."


Naik bulu roma Abu mendengar cerita daripada salah seorang saksi. Dia mengusap-usap lengannya. Dia pantas mengajak Hafiz balik namun sahabatnya itu masih mahu megetahui hal sebenar.


"Kau tunggu sini kalau takut. Aku nak pergi tengok mayat tu. Mana tahu budak kolej kita ke..." ujar Hafiz sebelum meninggalkan Abu yang menunggu di tempat mereka meletakkan motorsikal tadi.


Hafiz kembali lima minit kemudian dengan muka mencuka. Abu mula risau. Hafiz terus menyekeh kepala sahabatnya itu.


"DIA LANGGAR KAMBING LA BINGAI!! BUKAN ORANG!! HAMPEH!!"


Hafiz memecut laju motorsikal mereka membelah gelap malam raya dan meninggalkan mangsa kemalangan ngeri itu.


ps : Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin. Hati-hati di jalanraya ;)


3 comments:

scha cha said...

hahahha..
saspen gilak cerita!
last2 kmbing jah!
mmg la dy lintas gitu je..

lurunharima said...

salam.. suka buat orang sakit jantung kan?? Btw Salam Aidilfitri apeh :)

♥Miss Yaanaako♥ said...

boleh buat rendang. hikhik. selamat hari raya abg ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...