My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

18 February 2014

yang satu




Akulah raja. Kamu semua bala tentera yang boleh aku musnahkan sekelip mata. Yang satu aku mahu cuma takhta. Kekayaan umpama berhala yang aku sembah tiap masa. Ya aku raja! Semua benda aku dah cuba. Cuma dadah dan arak aku tak sentuh sebab aku rasa benda itu sia-sia. Selain dari dua itu semua aku dah rasa. 



Duit haram mencecah ribuan aku simpan. Aku bagi pada orang yang memerlukan. Bila mereka tanya mana aku dapat aku rahsiakan. Biarkan mereka berteka-teki sendirian. Aku habiskan duit aku untuk kereta dan perempuan. Kawan baik aku sendiri kata taraf aku rendah setingkat saja dari syaitan. Dan aku terima itu sebagai satu pujian.


Perempuan amat murah semurah batu. Aku akan dapat mana-mana perempuan yang aku mahu. Jatuhnya perempuan dalam tangan aku tak akan habis sampai di situ. Mereka tempat aku lepaskan nafsu. Mereka jamban tumpangan aku. Bila aku puas aku buang macam tisu.


Satu hari aku terfikir satu perkara. Aku terfikir dosa pahala. Kalau diletak atas penimbang nescaya bezanya berlipat ganda. Timbangan dosa aku amat berat sampai mencecah meja. Tidak, bukan meja. Dosa aku sangatlah berat sampai memecahkan meja dan jatuh di atas tanah dan lalu bersepah merata. Begitulah banyaknya. Bukan aku memandai-mandai tapi ini semua dosa aku dan aku tahu banyak mana. Dan pahala aku pula berterbangan di udara. Ringan dan amat sedikit nilainya.


Aku mula sedar sejak dari itu. Aku tinggalkan zaman jahil aku. Dulu bagi aku solat lima waktu itu memenatkan tapi hari ini aku sangat menyesal kalau tertinggal satu waktu. Kalau dulu rasa syukur dan berdoa itu cuma aku buat bila perlu tapi hari ini kedua-dua itu tak akan terlepas dari mulut aku. Ya Allah bodohnya aku dulu. Bodohnya aku kerana bangga dengan dosa-dosa aku.


Aku minta maaf kepada semua perempuan yang pernah aku mainkan. Aku tak tahu macam mana nak tebus tapi aku harap kamu semua maafkan. Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik itu yang pernah ustaz cakapkan. Dan perempuan yang baik itulah yang selalu aku mohon dalam doa yang aku aminkan. Cuma layakkah aku untuk dapat perempuan yang baik bila terkenang zaman silam aku yang cuma hitam kegelapan. Ya Allah berikanlah perempuan yang baik untuk lelaki jahat ini supaya ada tangan membimbingnya ke syurga yang diimpikan.


Ini kisah benar yang tuan punya badan minta namanya dirahsiakan.
Semoga dia terus kekal dalam iman.


ps : Kalau dosa itu berbau, pasti tiada manusia mahu mendekatiku ;)


1 comment:

Anonymous said...

Manusia senang je melakukan kesalahan.menambahkan dosa yg ada..tapi amat sukar untuk sedar dari kesalahan tu..bersyukurlah atas hidayah dari Allah..Dia Maha pengampun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...