My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

27 October 2012

eksperimentasi



Eksperimentasi. Itu yang aku buat dengan tujuh entry sebelum ini. Tujuh entry yang dijadikan bahan ujikaji untuk anda semua baca dan teliti. Tujuh entry yang bertajuk dengan perkataan pertama dan terakhir setiap entry. Aku rasa mesti ada yang check semula tujuh entry tadi. 



"Kau tak kisah ke orang tahu kegiatan haram entry 'Anak Ikan' tu?"
"Entry 'Rapat' tu macam perspektif negatif tentang benda yang elok je bagi aku."
"Perlu ke kau selitkan unsur lucah dalam entry 'Lonely' yang dah menarik tu?"
"Dalam 'Sesak' kenapa kau guna background Kuala Terengganu yang tak semua orang tahu?"
"Kenapa kau guna tajuk 'Kaki' sedangkan ceritanya tentang manusia dungu?"
"Watak 'Dia' tu memang wujud atau cuma watak hantu?"
"Kau ke kasanova dalam entry 'Kasanova' tu?"



Aku bukan apa. Saja nak tahu taste orang yang baca. Macam-macamlah ada. Ada yang suka ada yang tak suka. Ada yang puji ada yang mengata. Aku hanya ketawa. Nama pun mencuba.


Dulu kau tak ambil subjek Biologi ke masa sekolah? Cari tikus lepas tu bedah. Tengok organ dan saluran darah. Atau dalam subjek Kimia kau campurkan beberapa cecair untuk menentukan kedudukan molekul dan zarah. Kau takut darah atau tak dapat bacaan molekul tapi kau terus pasrah. Berdepan ujikaji sama macam berdepan masalah, selagi boleh redah, kau redah.


Jadi tamat sudah sesi uji kaji. Keputusannya biar aku simpan sendiri. Apa yang aku tulis selama ini, realiti atau fantasi, kisah orang lain atau pengalaman sendiri, biar aku simpan dalam hati. Kalaupun cerita itu hanya fiksyen yang lahir dari ilusi, ia tetap datang dari pengalaman hidup sendiri yang kemudian direnjis sedikit imaginasi dari pelbagai dimensi. Terima kasih atas kerjasama yang telah anda beri. Tengoklah nanti kalau aku rajin aku akan teruskan lagi dengan entry-entry eksperimentasi.


ps : Jangan terlalu nak jadi unik, takut nanti orang klasifikasikan kau sebagai pelik ;)



7 comments:

cik kiwi's said...

pelik lah kau ni.

Encik H said...

aku check tujuh2 entry kau tadi..memang betul, ayat pertama dan terakhir diangkat jadi tajuk entry..

aku punya cara lain sikit..aku gunakan huruf pertama pada setiap perenggan utk sembunyikan nama seorang gadis..hehehe

Unknown said...

Serius tak perasan. Ok, kau pelik. -.-'

Unknown said...

anda buat saya korek semua entri. haha

pelik tapi unik!

secret lover said...

mu mmg pelik pn pih! HAHA.

they laugh at you because they say you are different (WEIRD) why don't you laugh at them bcoz they are all the same (mana-mana pegi, msti akan ade org kondem ape kite buat. oh yes i didnt say kondom haha)

be you :)

Unknown said...

unik

venapOrtaLhEpEr said...

dop paham...=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...