My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

19 October 2012

kasanova


 

Kasanova
Ku ditawan dengan Kasanova
Semenjak digoda Kasanova...



Buka mata. Bait-baik lirik lagu Stacy itu ke udara. Melekat di telinga. Tangan meraba mencari telefon bimbit yang tercampak entah ke mana. Jumpa. Unlock dibuka. Sudah pukul dua. Patutlah kamar empat segi ini panas macam neraka. Ada empat mesej diterima. Ava, Nikki, Lisa dan Maria ajak jumpa. Rasa malas gila. Tapi nak tak nak terpaksa juga jumpa.


 
Ava budak Sibu. Dia nak jumpa aku. Rindulah tu. Ava pelajar jurusan seni di sebuah kolej berdekatan tempat kerja aku. Cantik bertudung dan ayu. Kami cuma berjumpa bila perlu. Dia sibuk dengan kerja dia dan aku dengan kerja aku. Status kami cuma kawan tapi ada kalanya lebih dari itu. Lagipun dia tak ada kawan sangat dekat area situ. Mudah sikit aku nak angkut dia pergi mana-mana aku rasa perlu.


Nikki sama umur dengan aku cuma aku tua beberapa hari. Nikki selalu sibuk dengan kerja part time dia di kedai cermin mata bertentangan dengan tempat aku cari rezeki. Dia seorang model photoshoot yang berangan kononnya dia model bertaraf dunia seperti Carolyn Murphy. Nikki ajak aku teman dia servis kereta kemudian pergi makan dekat KFC. Memang favourite dia Zinger Burger KFC. Tapi burger yang paling sedap bagi aku adalah buah dada Nikki.


Lisa bermata sepet dengan rambut paras bahu dan berkaca mata bingkai hitam macam yang setiausaha selalu guna. Dia ajak aku karaoke lepas dia habis kerja. Dia bekerja di sebuah syarikat komunikasi terkemuka. Dia kata dia ada masa sejam setengah sebelum pergi ambil anak dia. Oh lupa Lisa ni janda. Anak dia tembam dan manja. Mama dia pun tembam dan manja.


Maria budak tingkatan lima yang kurang kasih sayang keluarga. Lepas habis sekolah dia tak nak sambung belajar dekat mana-mana. Dia nak kerja kemudian tulis novel cinta. Itu semua dia kata. Aku anggukkan saja. Dia ajak aku datang rumah dia sebab mak ayah dia tak ada. Aku malas nak tanya balik mak ayah dia pergi mana. Bukan penting pun itu semua. Dulu aku pernah lepak rumah dia masa mak ayah dia pergi luar negara. Dia kata dia suka beromantika dengan idea. Tapi aku lagi suka beromantika dengan dia.


Setiap masalah ada jalan penyelesaian dia. Jadi strategi dirangka. Siapa pertama siapa kedua. Berkerut dahi menyusun jalan cerita. Jadi kesudahannya petang ini karaoke dengan Lisa, petang esok bawa Nikki servis kereta, lusa jumpa Ava dan tulat lepak rumah Maria. Mesej dibalas dengan rasa lega sambil berlatarbelakangkan lagu Kasanova.


ps : Behind every smart girl there is a dumbass guy who did her wrong and made her strong ;)



10 comments:

Unknown said...

Peh! dasar lelaki kacak dan bergaya. Untunglaa. Strategi dah dirangka. Tinggal nak ikut dan jalankan saja. Harap semuanya berjalan seperti yang direncana. Apa-apa pun, blog jangan lupa nak update ya, sebab aku nak baca. Kalau boleh nak tahu sambungan apa jadi dengan kasanova. Adakah dia berjaya... ikut seperti yang dirancang mula-mula. :D

Kisah Tatie said...

blogwalking di sini... singgah dan follow.

feel free to visit back..
http://lifeaftermarriedwithhim.blogspot.com/2012/10/hakikat-vs-kenyataan.html

Unknown said...

pehh, seriusss lelaki kacak bergaya ni. nama gadis2 pon da cukup meletup. :)

Unknown said...

amboi entry.. jd dlm semua ni xde satu pun lh yg d cnta? tol x?

Lily Puteh said...

whoaa ! what a great story !

cik kiwi's said...

ni lah dia..ni lah dia. rosak. penat aku didik kau apih. adeh. sakit otak aku...:(

Cik nadya said...

kasanova??
eee terukk..
taksuka nya !

lily butterfly said...

hi dear,
singgah n follow awak :)

MISS IMAKASIHDANI said...

dan kenyataan nya, kasanova adalah sgt xguna. heh

ter emo pulak. =..=

Anisah Ramli said...

Eii geli ! Haha. Lelaki tetap lelaki, right? I like your rhythm very much !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...