My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

08 September 2011

bukan selalu masa berjalan cepat





Kunkun!!


Kuat sekali deringan 'alarm' dari telefon bimbit kedengaran. Mata terbuka sedikit melihat telefon bimbit yang menyala kecerahan. Tepat pukul 9.45 pagi hari Khamis lapan haribulan sembilan. Mata ditutup sedikit untuk terlelap lima minit sebagai masa tambahan.



Telefon bimbit berdering lagi. Kali ini bukan 'alarm' tapi ada orang menghubungi. Tanpa membuka mata, tangan mencari. Ada suara mengingatkan pagi itu ada Quiz Software Engineering yang wajib dihadiri.




Sepantas kilat kaki berlari menuju tempat mandi. Selepas siap berpakaian, kaki berlari lagi menuju ke kelas di bangunan yang agak tinggi. Peluh membasahi dahi. Lewat beberapa minit kerana silap sendiri.


Punggung dilabuhkan di kerusi melihat kertas putih berhantu. Quiz yang tak banyak soalan tapi sangat membantu. Baru teringat sesungguhnya tidak ada satu yang dihafal semalam untuk persediaan peperangan masa depan aku. Mujur ada rakan di sebelah menghulur jawapan kerana bersimpati dengan rakan sekelasnya yang memang pemalas itu.


Kelas tengahari sangat bosan. Mengantuk dan lapar bergabung menjadi satu kumpulan. Mata memilih untuk terpejam bagi memastikan mengantuk itu hilang.


Dilihat jam di tangan kiri. Tepat 12.30 tengahari. Akhirnya mata tertutup rapi. Tubuh tiba-tiba tersentak bila kepala terhuyung-hayang dan hampir menyembah bumi. Dilihat jam di tangan sekali lagi. WTF?! Masih 12.30 tengahari?!



Tidur 'sekejap' di atas katil adalah lama.
Tidur 'sekejap' di dalam kelas memang sekejap!


ps : Tak reti tulis entry ala diari sebab tu tulis entry macam ni hari ni ;)


Kunkun!!




7 comments:

diandyanalifestory said...

hahaha...btol3 tuh...lau tdow atas katil rasa lama tp dlm klas..skjap je..suka entry nim..

iszieylyanziy said...

amboi,,,xpernah ag tdo kat dlm kelas,,wat sakit pinggang je,,hahah

Mra Mastura said...

oo ade kuiz x study eaaa?!

selamberK said...

agak berfalsafah ayat yg digunakan..hahah

pu3iman said...

DIARI HATI APIH :p

ok la ni... diari yg terang2 berciter ngeehehehe...

Ara Wada said...

ayat skema da mcm pantun da.. :D

Javed said...

“this is very interesting. thanks for that. we need more sites like this. i commend you on your great content and excellent topic choices.”
ld hardas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...