My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

11 September 2011

biarkan aku jatuh cinta




Kunkun!!


Hari Raya lalu ada satu rumah terbuka. Rumah kawan lama yang jarang bertegur sapa. Pergi beramai-ramai ke rumah kawan lama memang sudah dapat diduga. Tambahan pula kami bukan rapat dan dia perempuan pula.


Banyak selipar bergelimpangan di depan pintu bermakna ramai orang di dalamnya. Di dalamnya terjumpa pula seorang rakan yang dikenali di alam maya. Di sebelahnya pula duduk temannya yang pernah terjumpa di beberapa lokasi tapi semasa itu masing-masing belum kenal siapa. Dan di hujung sekali seseorang yang pertama kali berjumpa tapi sangat memukau mata.


Mereka bertiga dan dia bukan ketua.
Transformers, Fast and Furious, bukan watak utama yang aku tergila-gila.


Berkebaya moden, bertudung dan bersanggul di belakang kepala. Itu sudah cukup menambat hati lelaki ini dan beberapa lelaki lain di hadapannya. Berkebaya dan berseluar Jeans membuat hati ini menganggap gadis ini pandai bergaya. Kunci kereta di hadapannya meyakinkan hati ini bahawa gadis ini indipendent orangnya. Dia malu-malu bila ramai lelaki asyik memerhatikannya. Bila dia senyum ada sepasang lesung pipit yang membuat lelaki ini lupa segala-galanya.


Dia duduk tidak lama. Oh atau mungkin silap kami yang lambat hadir agaknya. Baru sedar jatuh cinta pandang pertama itu tidak mustahil rupanya.




Tapi bukan begitu yang disuka. Dari dulu sampai sekarang pegangan ini tetap sama. Lebih suka jatuh cinta dengan seseorang yang dikenali dari luar dan dalamnya.


Semasa kami ketawa bersama, semasa bertengkar kerana perkara yang tiada kena mengena dalam hidup kami berdua, semasa berbicara sepanjang malam tentang benda yang kami suka dan sebaliknya, bila kami saling menyokong antara satu sama lain bila rasa lemah tiba, semasa kami saling mendoakan kejayaan kami berdua, semasa kami berkongsi rahsia kerana saling percaya dan semua perkara kami lakukan bersama. Dan di celah semua itu aku terjatuh cinta.


ps : Cinta ibarat berita. Ada yang boleh dan tak boleh dipercaya ;)


Kunkun!!




12 comments:

shaliza khairi said...

sila2 jatuh cinta. =)
best pulak baca entry ni. nice je rasa words dia. gud job bro =)

cik_paan said...

ohoo....bunga bahasanya

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

wah best best .

sonok je bace

:)

Paris Hilton (M) said...

suke lagu st12, biarkan aku jth cinta
tskkk

Eyda Syahida said...

sakit kan kalo cinta bertepuk sebelah tangan? huuuuu~~

Terbang Bersamaku said...

wah..indahnya kata2..mcm baca cerpen.. best..=)

Amoychanteks said...

berbunga nya diaaa :D

♥tiehanurfatiha♥◕ ‿‿ ◕♥ said...

sgt best kata2 perenggan last tu... just so like us.. :) well, that's the true love i guess!

slmt jtuh cnta!!!

cik hijau purple VS nur faie said...

simple words but nice entry , i like it boyy ,
btw , i've followed ur blog .
~ thanks ,

Ika said...

nice entry...i like..hehe..:)

ainina jelani said...

hebat lah apih dengan kata-katamu :)

bhahaha, aku suka, jatuuh cinta <3

Javed said...

“this is very interesting. thanks for that. we need more sites like this. i commend you on your great content and excellent topic choices.”
ld hardas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...