My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

22 November 2011

cinta itu suka tapi suka bukanlah cinta





Aku mengaku aku suka tengok wanita. Tengok kerana kagum, bukan kerana nafsu semata-mata. Kagum dengan keayuan dan kecantikan wanita Melayu terutamanya.



Aku suka tengok dia. Seorang yang sering terjumpa semasa makan tengahari bersama kumpulannya. Dia cuma pengikut, bukan ketua. Tapi dia berjaya mencuri perhatian mata. Ayu dan pemalu orangnya.


Dan dia juga aku suka. Seorang yang pernah sekelas tapi tak pernah bertegur sapa. Pernah dua tiga kali terlihat dia bersama teman lelakinya. Bimbang dituduh perampas kekasih orang ada juga. Tapi serius dia buat aku gila.


Itu dia seorang lagi aku suka. Sering bertemu kerana berkongsi fakulti yang sama. Bila berjumpa sengaja aku senyum penuh gaya untuk mendapat balasan senyuman manja darinya.


Ada lagi seorang yang aku suka. Tidak pernah berjumpa kerana cuma kenal di alam maya. Tapi perangai dan sikapnya buat aku teruja. Cukup berkawan sudah buat aku selesa.


Nak juga cerita tentang seorang yang baru dikenali tapi seperti ada chemistry dalam jiwa. Dia seperti aku versi wanita. Nampak biasa tapi gila-gila. Nampak complicated tapi sangat simple sebenarnya. Aku seperti bercakap dengan diri sendiri bila bercakap dengannya.




Yang baru ada yang lama pasti ada. Aku kenal dia sudah lama walau tak pernah berjumpa. Seorang yang terbuka dalam apa juga topik yang diperkata. Walaupun tidak bertudung tapi style rambut pelakon Korea buat aku ternganga.


Dia ini pelik tapi aku suka. Selalu bergaduh bila berjumpa. Memang hobi aku mengusik dia. Aku cuma nak tengok dia marah sebenarnya. Sebab muka dia bila marah lagi comel berbanding biasa.


Ada seorang lagi yang sering aku jumpa. Comel dan ramai peminat itu yang orang kata. Tapi aku suka dia sebab dia pandai memasak dan buat kek sebenarnya.


Persahabatan alam maya. Lelaki yang hidupnya dikelilingi wanita. Katalah apa saja anda rasa. Aku cuma mahu menghargai wanita yang ada. Kerana bagi lelaki seperti aku, wanita adalah inspirasi bila aku berkarya.


Sebenarnya ini pertama kali aku suka ramai perempuan dalam satu masa. Suka. Bukan cinta. Suka kerana mengagumi keunikan kurnian-Nya pada mereka.


ps : Wanita mampu buat aku gila bila dia menggoda dan mengada-ngada ;)




15 comments:

Akim Iqbal said...

aku suka entri ni, sebijik macam life aku..

s u a r a h e a R t y said...

tak poyo pun . jujur pada perasaan sendiri . bukan mudah , tapi tak susah .

si macho said...

wow !

Mra Mastura said...

siapa yg alam maya tu?!
haha eh same lah. pelangi pun ade suke suke org2 ramai pun. suke tengok, suke gaya die and such :D

.::: Princess MOMOY :::. said...

comel entri nih =)

cik ika said...

ramai jugak yg diminati ye..

ishiko said...

fuhh.. en3 yang berani

Leods said...

wow! teruja dengan entry ini...thumbs up..

a i m z said...

perghh..
jujur sungguh.

smilenajah93 said...

amboiiii ~ haha ! lelaki lelaki ~ :) entry best nie :)

Halimatun Sa'adiah said...

lelaki seperti anda mmg unik..

Aini Adam said...

jujur sokmo. entry yg menarik.

cikpia said...

entri yang sweet dan jujur.

ZichiEqaa said...

okay untung betul jadi perempuan kan ? hehe

Cik Nurul said...

nice entry! ^^

cinta itu suka tapi suka bukanlah cinta ~ loike!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...