My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

28 February 2012

akhirnya dia jumpa orang lebih sempurna





Dunia ini tak besar mana. Masih terngiang kata-kata itu di telinga. Itu yang terdetik bila terserempak dengan bekas kekasih bersama kekasih barunya. Berjalan bersama bergurau mesra pada satu senja. Dulu di hati ini dialah permasuri raja.




"Weh dulu dengan kau takde pun dia mesra macam tu." "Takkan kau langsung tak cemburu?" "Kau gila ke masa putus dengan dia dulu?" Soalan yang kawan aku tanya macam peluru. Aku biarkan persoalan itu. Dia lebih tahu. Dan aku langsung tidak cemburu.


Terima kasih awak sebab dulu sudi jadi kekasih saya. Walaupun bukan untuk selamanya. Walaupun hanya seketika. Awak bukan kesilapan tapi pengajaran buat saya sebenarnya. Mungkin awak ditakdirkan untuk mendapat lelaki yang lebih sempurna dan begitu juga saya.


Serta satu ucapan tahniah untuk dia. Kebahagiaan itu dia yang bina. Sungguh hebat kudrat wanita yang sangat gigih berusaha mencari cinta. Sebab itu perasaan cemburu langsung tidak terasa. Sebab aku percaya aku boleh cari kebahagiaan itu juga. Kebahagiaan yang mungkin lebih indah daripada sebelumnya.


ps : Kekasih lama mengajar saya menghargai kekasih saya yang berikutnya ;)




16 comments:

.F.e.Q.a.H. said...

sweet... xpe, setiap org dah ditetapkan dgn siapa jodoh dia... ^^

hana said...

its ok..
ada yg lebe baik menanti..
=D

Anonymous said...

trillions like for this entry :D

ayiehulk said...

setiap org tu dah di tentu kn dengan jodoh nye... manusia pun akan berubah sikap nya.. one day, u'll find some other one... ;)

s u a r a h e a R t y said...

:)

Asnisha Binti Samsudin said...

yeah . setuju dengan awak . kita hanya mampu menrancang . Allah tentukan :D

Nasuha Suhada said...

baca. :)

dieyla said...

setiap org tlh ditentukan jdohnya...jgn bersedih..mungkin ada yg lebih baik..

Natasya Naslin said...

fuhh..soklan member yg mcm peluru bpandu .. haha ..

chill la =)

CIK IMAKASIHDANI said...

nice entry sonok bace, semoga jumpa y lebih baik juga ;)

jom komen cini pulak cinta, kawan, kawan cinta ;)

missina said...

betul tu,,pengalaman lalu dijadikan teladan,,

Nelly The Strange said...

betul tu . nelly baca terasa touching !!
:')

sedih amat ~

CpGlobal Intertrade said...

wahhh, terkesan bro!

Iffika | Ruslan said...

awak ! kita follow awak ! heee nice blog :)
enntry ni pun best .

Kucing Serius. said...

Wow. Aku sebijik macam kau. Cuma,kekasih lama aku mengajar aku erti hidup sekarang ni. Kalau tak kerana hari tu,aku tak akan jadi macam ni sekarang ni. A lot better from dulu.

Titik perubahan hidup.

Aku baca ni dan komen pasal aku terasa gak. Sangat mendalam. Pernah mengalami kan. All the best anyway bro :)

Adylia Qarissa said...

Yakinlah bahawa Dia pasti akan bg yang lebih baik dr yang sebelum nie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...