My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

11 August 2012

7 tips fantasy football



Fantasy Football adalah satu game online tentang cara seseorang mengendalikan team sendiri hasil gabungan beberapa pemain dari Liga Perdana Inggeris. Aku rasa ramai yang tahu pasal ni terutamanya lelaki. Aku dah start main dari tahun 2008. Antara tips yang aku dapat sepanjang 6 tahun karier aku adalah macam kat bawah ni. 



Start With The Big Guns
Dalam setiap kepala otak pemain Fantasy Football ni mesti ada player yang dia jamin ada dalam top 10 best performers dalam season tu. Wayne Rooney, David Silva, Luis Suarez, Frank Lampard etc. Player yang 'untouchable' dalam team dan bukan injury prone. Seorang player ini boleh bagi banyak points berbanding dua 'average' player.


Spot The Big Four
Ada club yang ada ramai best players. Players yang score banyak gol dan tak banyak bolos. Kau boleh fokuskan pada player Man City, Man Utd, Chelsea, Arsenal, Liverpool atau Spurs sebab ni antara team yang boleh membantu anda.


Average Player Advantage
Pilih average player yang boleh score sebab kau tak akan dapat buat all star first XI. Demba Ba (Newcastle) atau Stephane Sessegnon (Sunderland) sebagai contoh?


Keep In Touch
Rajinkan diri baca berita dari website bola. Ini untuk memastikan kau sebagai manager, keep in touch dengan player kau dekat UK sana. Jangan sampai masa kau tengok Match of The Day hari Sabtu malam, kau baru perasan 5 daripada first 11 kau injured!


Formation Strategy
Kau pilih mana, defender yang score gol atau midfielder with clean sheets? Ramai yang guna formation 3-4-3 iaitu dengan menggunakan ramai attacking talent tapi pada masa sama menitikberatkan defender. Untunglah dalam Fantasy Football, harga defender murah so ada peluang untuk kau guna 'cheap defender' demi 'exclusive striker'.


Summer Signings Trap
Just because Hazard is a superstar at the Ligue 1, doesn't mean he'll be a star at the EPL, contohnya. Sebab ramai player yang perlukan masa untuk settle down kat club baru. Jadi jangan lambakkan team kau dengan BPL's newbie kalau kau tak berani ambil risiko.


Be A Smart Coach
Don't be stupid! Katakanlah Rooney tengah top form, tapi sebab kau ni fans tegar Liverpool, kau sanggup ketepikan nombor 10 Manchester United tu. Guna otak bro. Orang takkan kata kau fans Reading hanya sebab kau ada 3 player Reading.


ps : Mesti ada perempuan tak faham entry kali ni ;)


4 comments:

Encik H said...

dah lama aku x main fantasy football..kalau aktif pun cuma awal2 musim jer..last2 malas nak update player..

starting awal2 tu memang dah pilih team of the season..hahaha

mujagirl92 said...

adik laki muja macam dah addicted giler kot,, muja tak tahu hape pun

miss alynn said...

sumpah sy tak faham ~ HAHAHA

Unknown said...

alahaii, dah lama aku tak main benda nie.hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...