My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

26 November 2010

tips menolak cinta kawan karib






Kunkun!!


1. Terangkan kepadanya bahawa kamu tidak sesuai bercinta dengannya kerana kamu menganggap dia sebagai sahabat karib dunia akhirat.

2. Menyatakan kepadanya sekiranya kamu menjadi kekasihnya, kamu tidak boleh mengikut arahan, kehendak dan permintaannya.

3. Menerangkan kepadanya bahawa masih ramai gadis atau jejaka di luar sana yang mempunyai ciri-ciri pasangan yang diidamkan olehnya.

4. Tegaskan kepadanya kamu dan dia tidak sesuai kerana selama ini kamu bersikap brutal dengannya dan tiada ciri-ciri kekasih sejati.

5. Kamu tidak pernah terfikir untuk berpacaran dengannya kerana ketika bersahabat pun kamu tidak pernah peduli tentang kehadirannya.

6. Elakkan dari bertemu atau berbual dengannya buat beberapa minggu.

7. Jelaskan padanya kamu lebih sayangkan persahabatan itu daripada menjadi kekasih yang perlu memberi komitmen dan bersifat setia.

8. Jelaskan bahawa kamu lebih selesa dan mesra jika terus berkawan kerana kamu sudah tahu perangainya ketika menjadi sahabat.

9. Beritahu padanya kamu sudah mempunyai calon kekasih. Namun kamu harus jelaskan dengan baik kerana mungkin kehilangan kawan kamu itu.

10. Bertegas dengan pendirian kamu jika dia masih tidak dapat menerimanya. Ikut kata hati dan jangan termakan pujuk rayu si dia. Tetap katakan kepadanya perkataan "Kau Tetap Sahabatku".

We Are Close, We Aren't Couple | We are best friend


Ada yang lepas kena reject terus renggang. Kepada perempuan, bukan lelaki taknak kawan tapi dah sifat ego lelaki yang tak boleh terima penolakan. Luka di hati memakan masa yang lebih lama untuk pulih daripada luka di jari.


Kadang-kadang bila aku tak boleh tidur aku jadi jiwang. Tahun lepas masa tarikh ni aku kena reject dengan awek yang kira kawan baik jugak. Sangat cool pengalaman kena reject untuk kali ketiga itu okay. Takpelah awak kita kawan je ye. Goodluck exam. Tu doa dari saya sebagai seorang kawan.


Kunkun!!



20 comments:

~farhana fabulous~ said...

kalau kawan tu mmg tak paham bahase jugak macam mane? hehe..

Cik Moon said...

huhu..ada sahabat cik moon yg masih tggu cik moon wlpun dah 9 tahun berkawan.. masih xputus asa.. sampai cik moon dah tahap bengang..dan wat enry khas utk dia.. http://emonmoon.blogspot.com/2010/11/terima-kasihmaaf-dari-sahabatmu.html

Nadya said...

mcm mna lak klu pompuan yg kena reject ngn laki ?? :)

cik EPAL said...

kawan pon ok apaaa. Couple bagai nak rak pon tak semstinya kawen kan? hehe

tia said...

penah reject sorang.
then tros xcontact2 da.
sigh~~

ciq b said...

ak suke ayat ni...

"Ada yang lepas kena reject terus renggang. Kepada perempuan, bukan lelaki taknak kawan tapi dah sifat ego lelaki yang tak boleh terima penolakan. Luka di hati memakan masa yang lebih lama untuk pulih daripada luka di jari."

buat hati aku rse tenang ckit..huhu..

Azewas32 said...

cmne lak klu yg x penah kne reject????

apih el nino said...

~farhana fabulous~
kalau nama kawan, mesti dia tolak ansur sikit.
dia akan cuba faham apa yg kawan dia bagitau.
tapi tu la takut dia buat-buat tak faham bahasa.
semua tu demi cinta...

apih el nino said...

Cik Moon.
susah jugak bila diri sendiri yg rasa kan.
kalau dah tahap macam tu mungkin cara paling last, lukakan perasaan dia la kot.
tapi 9 tahun lama tu Cik Moon.
mesti ada sebab kan kenapa dia ditolak.
hanya Cik Moon yang tahu :)

apih el nino said...

Nadya.
kalau perempuan tu tak tahu la.
sebab saya ni lelaki.
tapi kalau perempuan sama jugak kot.
sebab pernah jugak reject orang T.T

apih el nino said...

cik EPAL.
betul sangat sangat sangat tu.
berkawan lebih baik kan?
kalau dah jodoh tak ke mana jugak kan?

apih el nino said...

tia.
a big sigh here~
let bygone be bygone cik tia.

apih el nino said...

ciq b.
baguslah macam tu.
semoga hati sentiasa tenang hendaknya.

apih el nino said...

Azewas32.
yang tu bergantung pada seseorang kot.
sama ada tak pernah bercinta atau try sekali terus dapat.
tuah ayam nampak di kaki tuah manusia takde siapa tahu bro.

nurayunni said...

pernah alami situasi ini...
akhirnye kwn menyepikn diri

lurunharima said...

wah kejam lar alasan2 nie.. huhu

apih el nino said...

nurayunni.
memang ramai yang menyepikan diri.
tapi kita kadang-kadang kena fikirkan pasal kita.
jangan asyik fikirkan orang lain je.

apih el nino said...

lurunharima.
kejam ke?
kejam ke tak kita terpaksa bagitau jugak.
kesan dia tetap dia terluka cuma bezanya antara awal dan lewat je.

MILAH said...

mOhon share.. kdg2 ade yg tak boleh terima yg seseorg tu dah punya kekasih,, dah milik org lain.. tp masih nk jugak.. msih cube memikat shgge satu hbgan terpkse dptuskan krnenye.. Nauzubillahhiminzalik... **ad juga bbrpe jnis org yg kerap jatuh hati kpd seseorg.. sye tak brpe fham jnis tu.. sdah mrosakkan hbngan org atau mmbuat lelaki itu jatuh hati pdenye.. lpas tu suka dkat yg lain pulak.. unbelievevable.. huhu.. *skdr pndngan dr pihak sye*. wallahualam..

princess.ya.sweet said...

kita da gn cr2 diatas...tp dia ttp nk kapel2 ngan kita..bukan kita tolak dia sbb fizikal dia ke apa..tp kita anggap dia kwn je...skang nie pom dia da ada awexx...dia nk smkan awek dia ngan cr kita layan dia..kita lyn dia kasar..mmg brutal la..supaya dia x suka kita..tp dia nk mcm nie..adoiii...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...