My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

05 April 2011

berani budak itu panggil aku kakak







Kunkun!!


Minggu lepas, hujan lebat menjadi teman setiap hari. Jadi pelanggan tak ramai. Apakah cuaca memainkan peranan kunjungan ke 7-Eleven? Tapi takpelah tak ramai pun. Boleh aku berehat.


Suatu petang yang lebat hujannya, masuk seorang budak lelaki berbaju sekolah rendah. Seperti biasa, aku menghulurkan senyuman, adat melayan pelanggan. Budak tu tak tengok aku tapi terus mengambil coklat Mentos dan meletakkannya di atas meja. Tiba-tiba wajahnya berubah.


Budak Lelaki : Kakak ni lelaki ke perempuan?
Aku : Eh? Lelaki la adik.
Budak Lelaki : Tapi rambut panjang.
Aku : Lelaki pun ada rambut panjang dik.
Budak Lelaki : Kejap ye kak.



Dia berlari keluar. Membiarkan coklat Mentos tadi bergolek perlahan di atas meja menunggu masa untuk di'scan' harganya. Kemudian, dia datang semula dengan seorang lagi budak perempuan yang sebaya dengannya.


Budak Lelaki : Adik, cuba teka dia ni lelaki ke perempuan?
Budak Perempuan : Perempuan la. Rambut panjang kan tu.
Aku : Eh abang ni lelaki la dik.
Budak Perempuan : Tak baik tipu kak. Kakak ni perempuan kan?
Aku : Lelaki la! Dengar suara ni pun dah tahu lelaki.
Budak Lelaki : Kakak tipu. Kakak perempuan kan?
Aku : (Geram) Tadi adik panggil 'Kakak', jadi kakak tu lelaki ke perempuan?
Budak Lelaki : Perempuan.
Aku : Haa dah tahu kakak ni perempuan buat apa tanya lagi.
Budak Lelaki : Hehehe... Janganlah marah kak.
Aku : Tak marah pun dik. Ni adik nak beli tak Mentos ni?
Budak Lelaki : Tak nak kak. Nak tengok akak je. Okay bye.



Mereka terus keluar. Mentos dibiarkan di atas meja. Budak-budak memang aktif. Tapi yang ni spesies hyperaktif. Mungkin dia dididik yang semua berambut panjang itu perempuan. Mungkin aku cakap.


Tapi satu hari nanti mungkin dia akan sedar bukan semua lelaki berambut panjang sebab nak jadi perempuan. Ada jugak lelaki berambut panjang tapi nampak jantan, Faizal Tahir contohnya.


"Faizal Tahir tu badan dia tough. Kau ni badan awek Apih wei."


Okay. Memang badan aku dengan Faizal Tahir jauh bezanya.
Aku mengaku saiz pinggang aku 28. Tapi aku tetap lelaki. Hahaha...



Kunkun!!




14 comments:

Rozuan Ismail said...

hoho..sabar je la ye..budak2 biase le tuh..pemikiran tak matang lagi..jgn nk melayan sgt..

Khai said...

akak apih..haha

zuk zuhaiza said...

haha
siot je budak tu.siap panggil kawan nak buktikan yg kau nie perempuan.

btw, aku suke laki rambut pendek.eh, tetibe.

zuk zuhaiza said...
This comment has been removed by the author.
hafiz hafizol said...

wahh.. ramping nya saiz pinggang 28??? bia betik.. aku ingt aku jek yg ramping.. Lalala..
bese r uh budak2.. bagi jek lempang sebijik.. Lalalala

nuyuEna said...

haha..comei je budak2 tu...hai kakak apih~:P

Alip Apai said...

bro pinggang ak 26 bro..tp ak jantan.hahaha

wannurfazrini said...

hahahaha biasalah pe'el budak2, layankan jelah

Halimatun Sa'adiah said...

lpas ni akak kne potong rambut cm tentera la pulak..

Aini Adam said...

oh, kakak rupenye.
hai kakak!
:p

aming said...

lol..mcm kegampangannye posting mu ni..hahhaha..btw tahniah kpd Real Madrid mng 4-0..haha

MOQ said...

hukalorhh.. selambe badak..

nona hidayah said...

nie mesti sebab muka kamu jambu kan..ahahaha

Pojie said...

beraninya budak tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...