My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

06 April 2011

kisah cinta monyet jantan 2



Kunkun!!


Untuk Kisah Cinta Monyet Jantan 1, klik [sini].



Berakhirnya kisah Fifi, aku memulakan kehidupan di sekolah menengah harian biasa yang bercampur lelaki dan perempuan. Sama suasananya macam sekolah rendah aku dulu cuma kali ni watak berubah.


Bergelar pelajar sekolah menengah, enjoy dengan kawan-kawan adalah sangat berharga. Sampai satu tahap aku langsung takde nafsu nak bercinta walaupun ada beberapa kerat perempuan yang boleh buat aku tak berkelip bila tengok diorang. Sesekali tu ada jugak dapat surat cinta tapi aku tak pernah balas sebab tak kenal pengirimnya. Bersama beberapa orang kawan yang satu kepala jahatnya, kami membina satu geng bernama GC.


Masa tingkatan 3, sebab nak PMR, aku dipaksa tuisyen tak jauh dari rumah aku. Naik basikal je. Aku sendiri tak tahu macam mana aku boleh terjebak tuisyen kat situ sebab aku sorang je dari sekolah aku, classmate tuisyen aku semua dari sekolah budak-budak bijak. Budak-budak sekolah aku pun bijak-bijak, aku je yang tersongsang sikit. Hahaha...


Masa tu nak PMR, jadi aku tak layan sangat budak-budak perempuan ni. Okay tipu. Sebenarnya budak perempuan tuisyen aku semua baik-baik sampai aku rasa macam makhluk asing dalam kelas tu. Ada seorang dua yang aku pernah jumpa tapi tak pernah tegur. Dah la sekolah lain-lain, kalau tegur dia tak layan kang, hilang ego aku beb.



Oleh sebab makhluk asing ni takde kawan dalam kelas tu, aku selalu duduk hujung sekali tepi pintu. Takde orang nak duduk dekat situ sebab dekat dengan tong sampah. Aku je. Kadang-kadang tak tahan jugak baunya, tapi sebab nak balik awal punya pasal, aku berkorban apa saja.


Dalam kelas aku, ada budak nama Izzati, budak sekolah agama. Separuh dari kelas aku budak sekolah dia. Tapi dia macam tak join diorang je. Aku tak tahu kenapa. Budak sekolah dia semua pakai baju kurung, tudung labuh tapi dia ni asyik pakai T-shirt, seluar Jeans dan kasut Converse. Unik. Dia selalu bagi aku coklat Hacks. Dia masuk kelas, letak coklat atas meja aku kemudian terus duduk dekat tempat dia. Aku yang memang dah bengap masa tu cuma anggap dia ni banyak coklat jadi dia bagi kat aku sikit.


Jadi selama setahun tuisyen, selama itulah aku dapat coklat free. Pernah sekali aku perhatikan, dia bagi kat aku je. Dia langsung tak bagi kat budak lelaki yang dari hari pertama aku masuk kelas, asyik mintak nombor telefon Izzati ni. Aku rasa dia tak suka budak lelaki tu. Aku pun tak suka sebenarnya. Sombong semacam je. Padahal datang tuisyen jalan kaki. Lainlah aku, naik basikal. Siap pasang tongkat aloi warna Purple.


Hari terakhir tuisyen, seminggu sebelum PMR, Izzati datang dengan basikal. Selama ni ayah dia hantar. Dia parking basikal dia tak jauh dari basikal aku. Masa balik tu dia datang sebelah. Dia mintak nombor telefon aku. Aku bagi je lah dengan muka bangga. Awek mintak nombor bro! Lepas dia siap salin kat handphone dia, dia terus belok masuk lorong mana entah.



Lepas PMR, aku beli Playstation. Aku main games sampai tak makan minum. Sampailah satu petang tu, ada call dari nombor tak dikenali.


Izzati : Hello, Apih ada?
Aku : Apih la ni. Sape eh?
Izzati : Izzati ni. Yang selalu bagi coklat tu. Ingat lagi tak?
Aku : Ooo... Ingat. Awak nak bagi coklat lagi ke? Hahaha...
Izzati : Tak. Nak ajak pergi KFC. Lama tak jumpa awak.
Aku : Sekarang ke?
Izzati : Yelah. Asyik belanja coklat je, kali ni nak belanja KFC. Jom!


Mata aku menjeling kat TV yang terpasang game Winning Eleven yang aku Pause tadi.


Aku : Sorry awak. Saya ada keje sekarang ni.
Izzati : Ye ke? Takpelah. Assalamualaikum.
Aku : Waalaikumsalam. Sorry.


Suara dia bertukar tegas. Ada bunyi hampa. Aku runsing untuk beberapa saat. Tapi lepas letak je telefon, aku terus sambung main game. Aku rasa masa tu akulah satu-satunya lelaki yang tolak perempuan sebab game.



Selang dua tahun, masa SPM, aku tuisyen kat situ jugak. Aku ada tanya budak lelaki sekolah agama tu pasal Izzati ni, dia cakap lepas PMR, Izzati tukar sekolah lain. Sekolah berasrama penuh kat negeri lain.


Tu lah cerita terakhir pasal Izzati yang aku dengar. Walaupun aku rasa ni bukan kisah cinta, tapi aku hargai jasa dia. Kalau sehari dia belanjakan 20 sen untuk aku, sebulan aku tuisyen 16 kali, 10 bulan aku tuisyen 160 kali. Jadi dia dah belanjakan RM32.00 untuk aku. Terima kasihlah Izzati sebab selalu belanja coklat. Awak je yang nampak kehenseman saya masa saya umur 15. Hahaha...


Kunkun!!




9 comments:

Unknown said...

ala..ssweetnye...
saya pun pernah p tuisyen n tmpt tu sy sorang je.tanpa member..memang terasa cam alien betul ar...:)

ainiadam said...

akhirnya..ade jgk sambungan~

Khai said...

hahaha. RM 32 yang bermakna. Harap harap la ko jumpa balik dengan dia.

btw. Mana boleh tinggal Winning eleven sebab awek. kuasa WE time tu amat2 kuat. aku pun terpengaruh dulu sampai mama aku sorok cable nk smbung ke tv. Demm =.="

nona hidayah said...

Tu la. sape suruh jual mahal dulu.. kan dah melepas awek baik cam izzati tuh..huhuhu..

takpe, kalao mmg betol jodoh ngn die nnt mesti jumpa balik (:

pelangi said...

kesian lha kau,,,, da awek tu nak kenal kau,,, kau jual mahal,, kan ta memasal melepas gak,,, hari terakhir dia nak jumpa ko pon kau tolak,,ape daa,,

Eha Solehah said...

ish... ish..... oleh kerana saya x secumils tweety sy nk komen yerk.... kecian kamoo melepas... xpe kamoo ader masa ag nk cri semula gurls tu agak nye,,,, huhuhuhu... cayok cayok k......

ira said...

waaa...sian kat izzati tu..huhu

Zubaidah said...

alamak bro,spoil la der!pesal tak p je ms dye ajak?game boleh men len kali la,awex blanjer kfc susah nak cari.....mst dye malu abis,kesian2

Unknown said...

Die menolak ad sbb...pertama sebab malu fyrl belanje...klau aq pun tolak jgk...kedua sbb game tu dh final...terlepas klau x smbung...hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...