My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

25 December 2012

akhir tahun



Hari demi hari melangkah. Tanpa sedar hujung tahun mula menjengah. Aku pusing menatap semula sebelas bulan setengah yang sudah. Dan aku sedar betapa banyak benda yang berubah.




Dalam setahun aku hilang ramai manusia. Aku hilang kawan yang pernah susah senang bersama. Aku hilang ahli keluarga. Mereka pergi untuk selamanya. Entah bagaimana dalam setahun semua berubah sekelip mata.


Dua belas bulan berganti. Agak sedih bila orang yang selalu kata "Saya selalu ada bila awak perlukan awak saya nanti" turut sama melangkah pergi. Agak sedih bila semua yang dirancang tak menjadi.


Tipu kalau aku kata dalam dua belas bulan ini tak ada benda yang buat aku gembira. Ada. Banyak juga benda gembira. Tapi dalam gembira itu terselit juga duka. Mungkin sebab itu ada hidup di dunia.


Manusia ibarat roller coaster di taman tema keriangan. Ia berubah mengikut jalan. Saat ia mendatar kau rasa ketenangan. Saat ia mendaki kau rasa debaran. Saat ia menjunam kau tutup mata ketakutan. Roller coaster berubah mengikut jalan, manusia berubah mengikut keadaan. Kejam bukan? Tapi inilah kehidupan.


ps : 2012 antara tahun paling aku tak suka. Nino pergi untuk selamanya :'(



3 comments:

Nurmujahidah Ismail said...

biasa la tu,, hidup,,

tirahzairi said...

tacing jap....

Neo89 said...

Be strong brader. 2013 menjelang tiba. Hopefully it'll be a better year for you. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...