My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

14 January 2013

kenapa kau selalu happy?



Ada orang tanya,


"Aku tengok kau happy je. Kau takde rasa sedih ke?"



Ya. Aku angguk kepala penuh bangga. 



Kenapa kau selalu happy? Sebab aku pilih macam ni.


Kenapa mesti fikir benda yang dah jadi? Lebih baik aku fikir macam mana nak buat esok lebih baik dari hari ini. Benda dah nak jadi dulu biarkan ia pergi.


Betul, benda yang dah jadi tu sakit rasanya. Betul, benda yang dah jadi tu susah nak lupa. Betul, ada sesetengah orang dan sesetengah benda dalam hidup aku yang buat aku rasa fuck gila. Betul, setiap orang yang hidup ada masalah atas dunia.


Tapi bukankah setiap kesalahan itu pengajaran? Bukankah setiap kesalahan itu peringatan kepada kita untuk tidak terus membuat kesalahan? Bukankah sudah tertulis setiap masalah ada jalan penyelesaian?


Just let go and move on from that bullshit. 

If you're still thinking about it, you're not over it.


Senangnya kau kata. Kau tak rasa. Aku tahu mesti ada orang akan mengata. Tak apa sebab aku bukan kata saja-saja. Aku kata sebab aku percaya. Percaya di akhir cerita semuanya akan sempurna. Percaya pada diri dan percaya pada yang maha kuasa. Kau tak percaya pada diri sendiri itu namanya gila. Kau tak percaya pada yang maha kuasa itu namanya hina.


ps : Hadapi masalah yang ada. Jangan bagi masalah itu lagi berkuasa dari kita ;)


4 comments:

Sky Boy said...

Tak percaya pada diri itu namanya gila, tak percaya pada tuhan itu namanya hina..

Two thumb up.

Isaac olswen like this

ishy77 said...

the power of mind huh?

emy|farid said...

move on...... hehe

Nadya Bubble said...

Buat apa dikenang kalau bikin sakit menyerang.
Jadi gembira bukan bermakna kita lupa, tapi mengajar kita hargai hidup ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...