My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

02 January 2013

tahun baru



Isnin 31 Disember 2012
11.59 malam



Aku duduk di tingkap bilik bertongkat dagu berayun kaki. Menikmati hujan yang turun tanpa henti. Bernyala Blackberry di tangan kiri. Bilik itu riuh dengan nyanyian dan bualan dalam parti buatan sendiri. Tiada arak, tiada pizza jauh sekali KFC. Cuma teh o panas dan biskut Merry dinikmati. Aku berdiam diri menunggu jam di telefon berubah menjadi 0000 yang akan mengubah hari, bulan dan tahun sekali.





Selasa 1 Januari 2013
12.00 tengah malam


Akhirnya tiba. Aku pejam mata. Aku tarik nafas sedalamnya memenuhi dada. Bismillah sebutan pertama. Alhamdulillah sebutan kedua. Aku buka mata semula. Syukur aku masih dipanjangkan usia menikmati tahun baru yang aku yakin banyak pancaroba. Aku tak tahu kesudahan tahun ini macam mana tapi dengan lafaz Bismillah sebagai pembuka kata, aku harap tahun ini memberi banyak makna yang bermakna.


Selasa 1 Januari 2013
12.01 tengah malam



Kawan aku tanya tentang azam baru. Aku nak kumpul duit banyak-banyak dan beli apa yang aku rasa aku tak mampu. Itu jawapan spontan yang terkeluar dari mulut aku. Dia angguk mungkin tanda setuju. Tapi nak beli apa aku sendiri pun tak tahu. Aku cuma mahu ada azam walaupun azam aku macam tak ada hala tuju.


Rabu 2 Januari 2013
05.50 pagi



Internet kembali ada walaupun seperlahan kura-kura. Tak apa. Janji aku dapat update blog ini yang sudah seminggu tak dijaga. Maafkan saya. Selamat tahun baru semua. Semoga terus berjaya dan hidup aman bahagia.


ps : Sudah umur dua empat. Banyak lagi aku tak dapat. Kena cepat takut tak sempat ;)

2 comments:

Unknown said...

Selamat tahun baru, moga lebih baik dari tahun-tahun dahulu ;)

Ashra! said...

tahun baru. tikus yang bergerak di laman apih el nino pun kena bertambah usianya setahun. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...