My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

21 June 2013

kuih kuih



Selamat datang. Beli kuih bang? Nak apa bang? Itu cucur udang. Itu pengat pisang. Itu lemang. Yang ini nasi dagang. Karipap pun ada inti ikan, inti kentang. 



Itu aku dengar tiap pagi tiap hari. Kedai kuih sebelah kedai roti. Ramai orang beli tak kira perempuan lelaki. Yang ini beli itu yang itu beli ini. Jalan dekat situ tak sibuk pagi-pagi. Dan aku pergi sebab dia sekali.


Dia cantik macam Scha Al Yahya dalam Muzik-Muzik dekat TV3. Dapat tengok tapi tak boleh rasa. Badan dia mungkin 34-28-35. Tinggi lampai berbaju kebaya. Bertudung bersanggul di kepala. Selalu senyum dan lembut tutur kata. Rajin bekerja, pandai kira-kira, hormat orang tua, tahu mengurus masa. Itu aku kira hampir sempurna.


Sementara tunggu giliran, dia adalah hiburan. Ketawa riang, senyuman serta percakapan loghat Kelantan. Manja dia bukan mainan. Oh Tuhan, apakah ini jodoh yang Kau tetapkan? Untuk bertemu dia adalah keajaiban.


Tapi tadi dia tak ada lagi. Aku tanya mak cik dia mana dia pergi. Mak cik dia kata dia dah balik malam tadi. Minggu depan dia nak sambung belajar dekat universiti. Aku tanya universiti mana tapi mak cik dia tak pasti. Dia datang Terengganu pun sebab nak habiskan cuti. Tak apalah tak ada rezeki. Jaga diri dan jumpa lagi gadis misteri aka crush tiga hari.


ps : Kalau pelayan murah senyuman, orang dah kenyang pun rasa nak makan ;)

11 comments:

syuk shusuke said...

jodoh wei, haha.
mula2 tambat hati dia dulu :D

Rozuan Ismail said...

apa lagi, soal macam2 la mak cik tuh

zaxx said...

hahah.cinta indah tiga hari..ibarat saat lambat sekali, walau tiada lagi dia di pagi hari..kenangan senyuman tetap di hati.ececece..:)

.::: Princess MOMOY :::. said...

WOW...tapi sayang lambat bertindak. hhihi
cuba lagi moga bertemu semula =)

farah syamimi said...

alahai sayangnya lambat bertindak. nama pun tak sempat tanya ke?

cik natasya (: said...

Kalau dah jodoh tak kemana . Sabar yeee :)

aswadz said...

kalo ada jodoh, jumpa lagi.

Cik Gee said...

alahai.. awat tak usha awal-awal.. tengok dari jaoh je buat ape...

:)

Sam Banjamin said...

Barangkali kebetulan.. Jangan risau, kalau betul x mau lepas, pegi cari dia.. Selamba!

Aziz Safian said...

haha.sabar2..nnti bole jejak kasih..hehe
folo u..folo me back yeah.. :D

http://bloqazizsafian.blogspot.com

thx :D

muja said...

kan dah melepas. once again, ego comes first :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...