My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

15 June 2013

putus



Aku dah lama dengan dia. Dua tahun nak masuk tiga. Lama gila. Sejak pertama kali jumpa dekat pasar malam aku dah rasa kami serasi bersama. 




Banyak dah kami kongsi. Masa aku kemalangan dulu dia yang selalu di sisi. Masa raya dulu pun dia selalu ikut rumah-rumah yang aku pergi. Dalam tandas awam pun pernah aku heret dia sekali. Itu belum campur hotel dan pusat karaoke yang pernah jadi 'port' kami.


Dulu masa mula-mula dengan dia, kawan aku dah kata kami mungkin tak kekal lama. Cara aku dengan dia berbeza. Dia macam kasar sikit sementara aku jenis lembut dalam banyak perkara. Sebab itu aku cuba pertahan dia sedaya upaya. Aku tak nak apa yang kawan aku kata jadi nyata. Aku tak nak putus sampai bila-bila. Selagi dia ada bersama, selagi itu aku setia.


Aku cuma merancang tapi Tuhan yang tentukan. Semalam di depan beberapa orang kawan, dia putuskan hubungan. Tiba-tiba personaliti aku dan dia macam diterbalikkan. Aku terlebih berkasar sementara dia lemah tak melawan. Dia yang buat keputusan. Dia putus tanpa sebarang alasan. Dan sekarang kami berbeza haluan. Semua kenangan indah dah aku tinggalkan.


Semalam aku jatuh tapi kini aku kembali bangun. Aku buat-buat tak nampak dia macam orang rabun. Katalah aku sekejam Firaun sekalipun. Ego aku dah naik dan tak akan turun. Pergilah kau sendirian tanpa rasa gerun. Selamat tinggal selipar Jepun.


ps : Yang patah tumbuh yang hilang berganti. Yang pergi biar pergi tak guna dinanti ;)

19 comments:

UniMeOw said...

*tepuk dahi*

Si Cadburry said...

Okay nagis baca ! Hmmm haha *Slap forhead*

Aku Anis said...

cehh abg ni. haha =3

Neo89 said...

-.-"

a i m z said...

cheittttttt

Elie Lily said...

tipah tertipu! cehhh! Haha

Elih Japahar said...

Tengok gambar je dah tau itu hint endingnya haha...pandai buat crita

Elih Japahar said...

Tengok gambar je dah tau itu hint endingnya haha...pandai buat crita

K.a.m.i. said...

Eyyyyy!!!

K.a.m.i. said...

Eyyyyy!!!

Emi Amira said...

penat je aku baca dgn emosi skali

sufian.ghaffar said...

Padahal penah dengar citer ni... tapi still baca sampai habis... tertipu den huahuahua

syuk shusuke said...

done follow ,
follow back ya.
blackisswhite.blogspot.com

suha said...

#phewww

Nadya Shafeqa ツ said...

ciss,,,
selipar rupanya. hahaha

Liling said...

haha ! ingatkan betul lah. =,=

Aida Syahirah said...

haha..besu baca rupa nye seliper jepun.:D

.::: Princess MOMOY :::. said...

hampeh !
haha

mooly said...

hahaha..bace dgn penuh perasaan kot..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...