My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

30 June 2013

sebenarnya saya isteri dia



Saya duduk seorang diri sambil tengok budak lelaki main futsal berlari penuh semangat ke sana sini. Saya datang teman seorang lelaki. Itu yang pakai jersi warna hitam kuning nombor 9 ada tulis GCFC. Nanti bila habis mesti dia datang dekat saya berpeluh dari kepala sampai kaki. Masam tapi seksi. Oh dan saya masih tak faham apa yang sedap sangat bola bagi lelaki. 




Mamat yang jaga gol team lawan itu bekas kekasih saya. Kekasih zaman remaja. Kekasih masa saya baru nak kenal dunia. Dia kaya gila. Duit dia tak habis kalau belanja. Anak dato' apa entah ayah dia. Dulu masa couple bab sponsor dialah yang tanggung semua. Topup, makan, hadiah, semua dia. Tapi itulah kan budak-budak bercinta indahnya tak lama. Dia pergi Australia sambung belajar dekat sana. Kami putus dan tak lama kemudian dia couple dengan amoi Cina.


Dari situlah persahabatan saya dengan mamat striker jersi nombor 9 ini bermula. Dia buat saya gembira. Dia buat saya gelak dengan lawak bodoh dia. Dia ubah saya sepenuhnya. Daripada seorang yang dulu rambut berwarna sekarang dah bertudung kepala. Dia perli saya dengan ayat-ayat Ustaz Azhar Idrus yang pernah dia tengok dan baca. Kasar tapi betul apa dia kata. Lama-lama saya jadi suka. Dia selamatkan saya daripada terus hanyut dengan dosa.


Lepas balik Malaysia, mamat yang jaga gol itu nak rujuk semula. Pujuk rayu saya tak kira masa. Siap datang tempat kerja saya dengan kereta-kereta mahal dia. Dah nama pun lelaki bukan reti putus asa. Dia buat tawaran yang buat saya rabun mata. Dia suruh berhenti kerja, jadi isteri dia, jaga rumah dia, orang gaji buat semua kerja.


Saya terima. Bukan terima mamat jaga gol tapi terima kenyataan yang mamat striker jersi nombor 9 itu walaupun tak kaya mana, walaupun belajar tak sampai luar negara, tapi boleh buat saya bahagia. Cinta itu mengajar kita untuk menerima, bukan meninggalkannya walaupun kita tahu ada yang lebih sempurna. Oh lupa nak tulis dekat atas sana, sebenarnya saya isteri dia.


ps : Lelaki tengok bola, perempuan tengok pemain bola ;)

5 comments:

Unknown said...

terus jadi cerita bini dia. HAHA

ELFarahin said...

saya tengok bolanya berguling-guling ke sana sini. hihi

Unknown said...

Sebenarnya saya suka ini cerita. Hehehe.

Wani J said...

wahhh nice! :D

Mierah Zulrizan said...

eh kejap.. lupe nk kte, sbnrnye sy dh trbookmark blog ni. hihihi sje nk bce.. jgn mrh ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...