My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

13 October 2011

aku lihat aku buat aku dapat





Ini, pernah aku buat...


"Petang ni temankan Baby pergi Giant kejap boleh? Nak beli barang la B..."

"Kan dua hari lepas dah pergi. B busy sayang. Sorry ek..."


Tapi, ini aku buat...


"Baby, esok teman B pergi klinik. Nak beli MC..."

"Okay musyuk..."



Ini, pernah aku lihat...


"Esok pagi temankan mama pergi ambil ubat kejap ye papa?"

"Boleh. Tapi papa tunggu dalam kereta je la ye..."


Dan, ini dia dapat...


"Papa segan nak pergi sorang kenduri tu. Mama ikutlah..."

"Yelah yelah..."



Ini, pernah aku buat...


"Petang ni I ada futsal. You datanglah bagi semangat..."

"Ye. Petang ni I datang dengan kawan I..."


Tapi, ini aku buat...


"Esok I final netball. You datanglah. Bawak kawan takpe..."

"Seganlah. Ramai sangat perempuan. Lepas habis kita keluar ek..."



Ini, pernah aku buat...


"Mama, dalam pukul 5.00 pagi abang sampai dekat stesen bas..."

"Okay. Mama pergilah pukul 4.55 nanti..."


Tapi, ini aku buat...


"Abang hantar mama pergi airport pukul 9.00 pagi esok ye?"

"Abang tak bangun lagi masa tu mama. Suruh papa la ek..."





Mungkin tak semua tapi rasanya banyak kali lelaki, tanpa dia sedari telah menyakiti hati perempuan yang dia sayangi. Tak kiralah kekasih, kakak, adik, isteri atau ibu sendiri.
Perempuan juga tak terkecuali.


ps : Buat salah benda paling mudah dan minta maaf benda paling susah ;)




12 comments:

teh o beng said...

kdg2 kite xsedar bla kite buat salah sbb kite slalu rs pe yg kite buat semuanya betol..hurmm

Halimatun Sa'adiah said...

mkn dalam tu..

sis92 said...

kecik hati org yg menanggungnya
dah buat salah pastu buat tak tahu
lempang laju2 kang hehe

MaMa AiNi said...

assalam apih ..dah dimanakan manusia..mesti selalu je kita akan menyakiti org tersayang kita tanpa kita sedari..hu2x..nice entry !!..

Amirah Adnan said...

lovely entry! :)

sedar tak sedar, kite buat mereka kecik hati

Mra Mastura said...

tetibe rase sedih ble bace n3 ni

AzzifarunNurafizza said...

yups..thats true..kadang2 kita tak sedar apa yang kite buat kadang kala mengecilkan hati orang yang kite sayang..apa2 pon, hargailah mereka...

En iLham said...

memang sentap tu
dalam diam pernah jugak buat mcm tu
kene sedarlah dari sekarang gamaknye..huhu

Kho Ara said...

terbaek!!

CIK IMAKASIHDANI said...

betol2, kdg2 y terasa tu diam je ;)

Zayani said...

tu la pasal. bila mintak tolong mama bt something, deorang yg tak boleh pon jd boleh je. kalau kita, semua tak boleh =.=

syafiqakarim said...

aku merasainya.haha
hargai bila ada:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...