My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

06 October 2011

aku tak takut walaupun penakut





Dia bukan takut kegelapan.
Dia cuma takut dalam kegelapan itu ada kejahatan.

Dia bukan takut tinggi.
Dia cuma takut terjatuh lagi.

Dia bukan takut bercinta.
Dia cuma takut cintanya tidak diterima.

Dia bukan takut melepaskan seseorang pergi.
Dia cuma takut menerima realiti seseorang telah pergi.

Dia bukan takut cuba dan terus mencuba.
Dia cuma takut terluka kerana sebab yang sama.




ps : Aku tak takut manusia tapi aku takut Dia. Sebab aku Dia yang cipta ;)




17 comments:

eita said...

dan aku takut kan hujan...
walaupun aku tau hujan tu satu rahmat.......

Cik tikah said...

suka last sentence tuh :)

Wahanawangsa said...

cayala!mmg kretip.apa kata mu tulis novel

NER said...

saya bukan takut lipas.
saya cuma takut ia terbang masuk dalam kain. hehe


My Latest Entry: Saya akan cuba buat surat sokongan. @_@

yen(toka ziizokukuto) said...

hhaha,,nice entry,,membuka minda :)

bella luna said...

aku sukakan kegelapan,
kerana dalam kegelapan,
aku akan menemui sirna,.
walau ianya sebesar zarah,
namun ia sudah cukup untuk,
menerangi seluruh kegelapan ku,.

sea_lavender said...

baru ni sye de dgr ceramah drpd prof dr.Muhaya..tak perlu ada istilah takut dalam hidup..jika ade kte tak kemana...tapi ingt hnya Dia yg perlu kte takuti kerana m'abdikan diri utk membawa bekalan kte yg ckup mhupun tidak..ingtn buat diri ni juga...Insya-Allah sme2 kte dktkan pd-Nya...ape2 pn nice skali puisi nie =_=

Ungu Violet said...

nak lihat bintang...kene redah kegelapan malam..:)

Elie Lily said...

wow! meaningfull abis ni! :)

Anonymous said...

double sentences
double meanings.

Unknown said...

like the last sentences! =)

. said...

saya takot gelap!
saya takot hujan!

*uhuk*

aQimie Ceplos said...

Nice bro :D

santai said...

hmmm.. saya memang penakut.. hahahaha

Murnie said...

sangat banyak perkataan takut .. haha ..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

suke entri nie :)

anamizu said...

DIA selalu tahu yg terbek buat kita..
walau kdg2 kita rasa duka sentiasa bersama :)




luv,
cik ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...