My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

27 October 2011

mesra suara gagal sembunyi sedih





Suasana restoran 24 jam itu tidak terlalu sibuk pada petang tersebut. Adan duduk di sebelah bekas kekasihnya, Sasha yang sedang memasukkan password untuk membuka laptopnya. Atas dasar kawan, mereka memutuskan untuk kembali berkawan setelah percintaan mereka putus di tengah jalan pada tahun lalu. Dan sepanjang tempoh itu, Sasha pernah menjalin hubungan dengan senior di tempat dia belajar tapi hubungan itu juga putus. Sementara Adan lebih selesa meneruskan hidup sendirian.



"Awak tengok lappy saya ni. Dia keluar error macam ni..."



Memang petang itu mereka bertemu kerana masalah laptop Sasha. Adan memeriksa beberapa folder sebelum menemui beberapa virus yang mengganggu sistem di dalam laptop Acer berwarna hitam itu. Adan memasukkan beberapa 'software' sebagai langkah mengatasi masalah laptop Sasha. Sementara laptopnya dibaiki, Sasha membeli beberapa makanan sebagai alas perut.


Setelah selesai, Adan meminta untuk menggunakan laptop Sasha sebentar. Dia membuka Facebook dan memeriksa jika ada berita menarik. Sasha hanya memerhati dari tepi. Adan melihat inbox dan wall post yang dihantar kepadanya. Semua dikirim oleh kawan perempuan Sasha tidak kenal!





Sasha tahu, ayat-ayat yang dibacanya adalah ayat yang biasa digunakan oleh lelaki dan perempuan dalam usaha untuk mengenali seseorang. Dia juga pernah menggunakannya. Walaupun Adan adalah bekas teman lelakinya, tapi perasaan cemburu masih ada dalam hatinya. Dia menahan perasaan itu sepenuh hati. Terbit juga rasa menyesal di hatinya kerana memutuskan hubungan cinta mereka dulu.


Selesai membalas semua komen, Adan menyerahkan kembali laptop itu kepada tuan asalnya. Sasha cuma diam dan melihat ke luar tingkap. Adan tahu Sasha cemburu sebab itulah yang selalu dilakukan Sasha sepanjang mereka menjadi kekasih tapi kerana mereka bukan lagi kekasih, dan kerana ego yang kembali dijunjung, Adan membiarkan.


Bukan tidak berhati perut tapi Adan tahu bagaimana beza layanan seorang lelaki kepada kawan perempuan dan kekasih. Dan hari itu, Sasha cuma kawan.



ps : Thanks to my ex for being my ex. You aren't a mistake, you're just a lesson. It's not that you're bad but maybe I deserve someone better than you and at the same time, you deserve someone better than me ;)




8 comments:

Miss Butterfly said...

winkwink ^^

chil bebeh.. u deserve someone better than her.. takde jodoh rite? huhuhu~

iAmCekbolat said...

adaptasi dri ? ehehe

Domu-kon said...

bernafas dalam ego..

Siti Safiyyah said...

perghh tak menahan ayat last skali tu. huehuehue

asmarakimia said...

This is just perfect brother. Walk the talk ;)

teh o beng said...

yeah u rite..kalo ad jodoh takkan kemana pon...

s u a r a h e a R t y said...

based on real story . . terasa sampai dalam hati . . :)

Mra Mastura said...

hurm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...