My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

05 November 2012

maaf



Maaf itu satu rasa misteri yang tersembunyi. Aku pernah minta maaf dengan lampu kereta aku yang pecah sebab aku tak hati-hati. Aku pernah minta maaf dengan jenazah seekor kucing yang aku langgar sampai mati. Tapi ada orang susah nak minta maaf sebab dia letak ego di tingkat atas sekali. Orang macam ni elok pergi duduk dalam gua seorang diri.


Hari ini aku nak minta maaf lagi. Bukan dengan manusia tapi dengan diri aku sendiri. 



 

Perut tolong maafkan aku lagi sekali. Selama ini aku dah sakitkan kau tanpa aku sedari. Sebab nak tunggu dia aku biarkan kau kosong tak terisi. Sebab nak belanja dia makan malam aku sanggup biarkan kau lapar sepanjang hari. Aku buat-buat tak nampak kau menangis meminta suapan tak kira mee, nasi ataupun maggi. Sebab dia kau terseksa diri.


Aku minta maaf dengan kau juga mata. Maaf untuk semua air yang kau keluarkan walaupun kau tak rela. Walaupun kau penat celik seharian aku tak bagi kau lena bila malam tiba sebab nak bersama dia. Aku paksa kau tahan walaupun kau dah lembik sepanjang hari terbuka. Aku biarkan kau merah menyala. Aku biarkan kau merana.


Maafkan aku wahai otak dan kepala. Maaf sebab aku selalu penuhkan kapasiti kau dengan berfikirkan dia. Maaf sebab selalu guna kau untuk berangan tentang masa depan aku dan dia bila kami tua. Aku langsung tak pernah berterima kasih dengan kau walaupun kau sering bagi aku idea. Maafkan aku otak sebab tak dengar kata kau supaya jangan bercinta.


Akhir sekali, maafkan aku hati. Kau yang merana teruk sekali. Aku tak tahu nak bagi alasan apa lagi. Kau memang yang paling hebat sekali walaupun kau yang parah tersakiti. Walau hangus dibakar api dengki, walau hancur dipijak kaki berunsur benci, kau tetap berfungsi.


Aku rasa aku buta. Sejak aku lahir kita dah bersama. Tapi sebab perempuan itu yang baru aku jumpa, aku tinggal kamu semua. Cuma maaf yang aku mampu kata. Aku janji aku akan jaga kau, kau, kau dan kau juga. Jangan hanya sebab seorang perempuan kita jadi gila.


ps : Sebelum kau percaya dengan sesuatu yang baru, kau perlu percayakan diri kau dulu ;)


11 comments:

Syafi Najihah said...

abg apis yang sngat awesome dgn kata2 nye~

Anonymous said...

:) terima kasih <3

UniMeOw said...

betol100x~~
syg diri sdri dlu b4 syg org laen..

:)

a i m z said...

terbaekk..

piraaa said...

(Y) perempuan taknak tu ada sebab. bukan saja2 dia tolak mentah2. ehh pasal apa aku ckp ni. kbai

azie namico said...

salam , mintak maaf utk diri sendiri..ahaks ! bagus2

zanairin said...

sgt hebat kata2 afif..:D

Mk Syahir said...

takpe..gua maafkan lu..ehh?

well said bro!! :)

Si Cadburry said...

Itw Was The Best Of The Best :/

Neo89 said...

Ishh. Tetibe aku rasa nak nangess. Nak mintak maaf dengan diri sendiri lah lepas niee. :'(

Airil Azmei(Sky EagLe) said...

yup!trust ourself first....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...