My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

12 May 2010

nak cakap benda ni je



Kunkun!!



Kenapa masa kecik-kecik dulu kau selalu cakap nak jadi besar? Selalu cakap nak jadi dewasa. Oh kononnya kau nak berdikari la. Tahu tak betapa susahnya jadi orang dewasa? Tahu tak bila jadi dewasa kau kena berfikir beratus kali lebih banyak daripada jadi budak-budak? Dulu masa budak-budak kalau mama tanya nak aiskrim ke coklat mesti kau cakap nak dua-dua kan? Pastu mama beli dua-dua. Tapi bila mama tak beli mesti kau berniat nak cepat jadi besar kan. Nak cepat kerja kan. Nak cepat dapat duit kan. Kalau kau dapat balik ke zaman budak-budak kau mesti kau nak sangat kan? Kau hanya perlu bangun pagi, pergi sekolah, main-main, balik sekolah, tengok TV pastu malam je tidur. Sekarang baru kau tahu kan camne susahnya jadi orang dewasa. Sekarang baru tahu kan camne rasanya bila kau kena buat pilihan yang terbaik untuk masa depan kau kan? Tak payah la menyesal yang kau selalu cakap nak cepat dewasa masa kecik-kecik dulu. Jangan ingat kau hebat sangat la Afif El Nino.



*aku cakap dengan aku sendiri sebab tak tau nak cakap dengan sape*



Kunkun!!




4 comments:

CintaMiya said...

cian apih el nino ,
huhuhu ,
dugaan tuh sebahagian dari hidup ,
bukan itu ke awak ckp ,

eqacashperlala said...

haha!
tahu xpe.
masa kecil dulu,aku pun tak sabar nak besar
bila dah besar, rasa nak jadi kecil balik
hesh!

apih el nino said...

cintamiya...
memang la dugaan semua ni...
konflik hidup...
hehehe...
hadapi dengan senyuman suda :)

apih el nino said...

eqacashperlala...
style giler name...
hehehe...
nasib baik takleh jadi kecik kan...
kalau tak mesti semua orang jadi kecik...
takde la orang dewasa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...