My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

29 August 2011

jari disusun kemaafan dipohon




Kunkun!!


Kata-kata itu lebih berkuasa daripada senjata. Dengan kata-kata, seorang yang lemah boleh bangkit semula. Dan dengan kata-kata, seorang yang perkasa boleh jatuh kerana psikologi yang menerobos minda. Kalau peluru pistol mampu menembusi dada, kata-kata mampu menghancurkan jiwa.


Kata-kata yang berkuasa adalah kata-kata yang dihembus dan memberi kekuatan kepada pendengarnya.Kata-kata yang mampu meyakinkan manusia. Itu kuasa kata-kata. Tapi terlanjur kata buruk padahnya. Kata-kata yang menyakitkan terutamanya. Banyak tercetus pergaduhan bila tersilap kata. Sudah banyak yang sengsara kerana kata-kata.


Berkata-kata di dunia blog cuma dibaca. Tapi dalam setiap kata yang ditulis, mungkin ada yang terasa. Dalam setiap contoh yang diberi mungkin ada yang terluka. Dalam setiap fakta yang dibentang mungkin ada yang menyangkalnya. Berbeza pendapat, marah sampai meninggi suara.


Jadi di kesempatan yang ada ini, disusun sepuluh jari sebagai tanda memohon maaf jika ada terlanjur kata dalam mana-mana entry. Dalam ghairah berkarya mungkin ada pembaca yang berkecil hati. Dalam ceria menulis mungkin ada yang membenci. Dalam kegembiraan yang dihampar mungkin timbul rasa meluat dalam diri.



Bagi setiap entry, aku susun sepuluh jari sempena hari mulia ini.
Selamat Hari Raya Aidilfitri.


ps : Jalan raya bukan litar berlumba. Jangan memandu tak tentu hala ;)


Kunkun!!




5 comments:

Unknown said...

selamat hari raya apih. :)

merahitujambu said...

selamat hari raya...

Zul fattah said...

salam kenal bro.. be frend k..
slamat hari raya.

Sya_Merpati Putih 88 said...

selamat hari raya... =)

LadyBird said...

selamat hari raya.. maaf zahir batin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...