My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

01 March 2011

oh tidak apih el nino pandai masak




Kunkun!!


Ada satu rahsia yang ramai orang tak tahu. Sebenarnya, aku pandai masak. Hehehe... Gelak cover malu. Jadi hari ni aku nak kongsi masakan yang aku pandai masak tu.


Tadaaaaaa...........



Bahan yang wajib ada
Sebuku roti (Roti canai diharamkan sama sekali)
2 biji telur yang dibasuh (Dibasuh dengan air bersih)
2 sudu kecil susu (Susu yang orang buat air Teh tu)
Secubit garam (Kadar cubitan orang dewasa)


Bahan yang ada takpe takde pun takpe
Semangkuk mangkuk (Bergantung pada keperluan)
Sepinggan pinggan (Bergantung pada keperluan juga)
Sudu atau garfu (Nak guna dua-dua pun takpe)

Bahan tambahan
Handphone Nokia N-82 battery 1 bar setengah


Langkah-langkah memasak menu ini


01 - Pecahkan telur dalam mangkuk. Tambah secubit garam untuk menimbulkan rasa ghairah semasa mengunyah nanti. Tambah dua sudu susu ke dalamnya. Diulang, tambah dua sudu susu, bukan tambah sudu. Nanti rasa sudu pulak masakan kau ni.



02 - Satukan mereka semua di dalam mangkuk itu. Jangan biarkan mereka keluar walaupun sedikit. Pastikan hasilnya berwarna kuning keputihan, bukan putih kekuningan. Kalau ada buih-buih kecil di atas permukaannya, bermakna anda semakin mencapai klimaks.



03 - Oh ya, pastikan kuali anda dipanaskan terlebih dahulu dengan menggunakan api daripada gas, bukan dari lighter. Kalau guna lighter, lepas Raya Cina tahun depan pun tak siap lagi.



04 - Sementara menunggu kuali panas, siapkan dulu sekeping roti yang dipotong dua supaya telur dapat meratakan dirinya di permukaan roti dengan penuh kasih sayang. Gunakan pisau yang memang berada di dapur, bukan pisau lipat.



05 - Bila anda yakin kuali sudah panas, letakkan sesudu Planta (Planta dalam BM amende nama dia?) di atas kuali untuk menghadirkan rasa berahi yang mampu menggugat iman orang yang menghidunya. Kalau tak tahu cara nak pastikan kuali panas ke tak, letak je tangan atas kuali.



06 - Rendam dan letakkan roti bersalut telur anda di atas kuali yang panas tadi. Teknik yang betul diperlukan semasa mengalih roti dari mangkuk telur ke dalam kuali. Jangan bagi ia menitis (menitis ke menitik sebenarnya?) sebab anda secara automatik memerlukan kain untuk mengelapnya semula.



07 - Akhirnya siaplah masakan French Toast Apih El Nino yang digemari oleh ramai artis ternama masa kini. Hahaha...



Sorry gambar aku tengah masak dan makan takde sebab aku dalam keadaan Tarzan tak bertamadun masa ni. Rambut macam singa dan tak berbaju.


Please try this at home or at your hostel.
Rancangan masakan ini dibawakan oleh Bernafas Dalam Ego.


ps : Lelaki yang pandai masak memang hot kan? Okay. Perasan.


Kunkun!!



9 comments:

yana :)) said...

Ok. memang HOT! ahahaha.. weeekkk :P

mia.lia said...

erkk.. yela.. abg apih pndai masak..hehehehe..

cik panadol said...

tak penah masak gune susu....kne try ni! tq chep apih!

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

macam sedap.!
dah la tengah lapar ni. haishh.

JuLiaNnE JiTChiE said...

haha!
incik apih tunjuk gamba je ke??
tamau blanje kitowang makan sekalik??

sarah honey said...

awwwww hot kot~~~
hehe

Khai said...

Lelaki yg pandai masak memang hot kerana mereka bermain dengan api.. wow..hahaha

wasabi onee-san said...

Lelaki pndai mmsk sgt hot n macho..
ekekekekekeww.... ^_____^

nona hidayah said...

naseb baik x letak your pic.kalo x mmg sah2 dah x lalu makan..hahahaha..ampunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...