My Dongsaeng. My Oppa. My Noona.

10 December 2010

10 iklan kebajikan paling kejam


Kunkun!!


Hari ini semakin banyak iklan berkaitan badan kebajikan amal dikeluarkan tapi tak jugak mampu menyedarkan semua rakyat Malaysia. Padahal iklan tu straight to the point. Aku tak tahu rakyat kita memang susah nak faham benda mudah macam tu ataupun sengaja buat-buat tak faham. Kalau nak tahu, iklan kebajikan dekat luar negara lagi rumit tapi mampu menyedarkan golongan dekat sana. Jangan sampai Malaysia buat iklan macam ni sudah. Aku sendiri susah nak faham mula-mula tengok.


Kelas Menjahit Kulir Ulat? | Kulit ular dibuat tali pinggang


Perokok Halimunan? | Rokok membunuh dalam diam


Iklan Keluarga Harimau? | Kulit harimau dijadikan saiz baju

Anak Patung Boleh Menangis? | Penderaan kanak-kanak

Poster Filem Terbaru 2011? | Api rokok membawa padah

Anjing Buat Silap Mata? | Jangan mendera binatang

Cara Meniup Lilin? | Cepat tua kerana rokok

Bentuk Ais Alaf Baru? | Alkohol menyingkatkan umur

Sekuel Clash Of The Titans? | Kulit beruang dijadikan baju panas

Spiderman Sebenar? | Selalunya memang lelaki dipersalahkan


Tapi benda yang dilarang macam ni lah yang kita nak sangat buat kan?


Selamat berhari minggu.


Kunkun!!






6 comments:

mia.lia's profile said...

api ka asap rkok?hehe

Anonymous said...

yg spiderman tuh iklan psal per?? x bpe pham ah...

wannurfazrini said...

wow mmg tersirat iklan2 ni !

nama aku capix said...

http://sudugafu.blogspot.com

aming said...

mu blom tgk 7 kmbing yg pling hensem lg..

Izyanti said...

perokok halimunan tu MELETOPP arh. Dah tu, si perokok tak sedar lagi..? Sedar la woiii!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...